26 خاصیت آلوئه ورا / خواص آلوئه ورا برای مردان و زنان، پوست و مو و زیبایی

خواص آلوورا برای مردان,خواص آلوئه ورا برای پوست,خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت,آلوئه ورا برای لک صورت,آلوئه ورا برای چروک دور چشم,خواص آلوئه ورا برای عفونت زنان,خواص نوشیدنی آلوورا,آلوئه ورا برای معده ایمنی بدن عضلات سرطان زخم قاعدگی تهوع دیابت استرس بواسیر قلب دهان پیری پوست اکنه سوختگی مو شوره پوستخواص الوورا,خاصیت آلوئه ورا بر پوست صورت, خواص آلوئه ورا خوراکی, خواص آلوورا برای مردان, فواید آلوورا برای واژن

خواص گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان شفابخش و پرخاصیت است که به نام های صبر زرد طبی، شب یار یا شاخ بزی نیز مشهور است. گیاه آلوئه ورا گیاهی آبدار با برگ های ضخیم و گوشتی است و معمولا ساقه ندارد و رنگ آن بین سبز تا خاکستری است. گیاه آلوورا در نقش مهمی در سلامتی بدن شما و پیشگیری از بیماری ها دارد .

از جمله خواص دارویی آلوئه ورا می توان به بهبود هضم و گوارش، پیشگیری از سرطان و دیابت و بیماری های قلبی، تسکین درد آرتروز، عضلات و قاعدگی و کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون، درمان آفتاب سوختگی و زخم و آکنه اشاره کرد. طبع آلوئه ورا گرم و خشک است.

26 خاصیت آلوئه ورا / خواص آلوئه ورا برای مردان، عفونت زنان، پوست و مو و زیبایی

در ادامه با ما باشید تا با فواید و خواص آلوئه ورا برای سلامتی و زیبایی پوست و مو آشنا شده و طرز تهیه چند ماسک آلوئه ورای عالی را آموزش دهیم.

خواص دارویی و فواید آلوئه ورا

1. آلوئه ورا برای معده، گوارش و هضم

آلوئه ورا باعث جذب بهتر مواد مغذی در معده شده و به دفع مواد مضر بدن کمک می کند. مصرف آلوئه ورا سندرم روده تحریک پذیر را درمان و یبوست و دیگر اختلالات گوارشی مانند سوزش سر دل، درد قفسه سینه، مشکلات بلع و رفلاکس اسید را بهبود می بخشد.

ترکیبات پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا تاثیر زیادی در درمان مشکلات معده و زخم معده دارد. تحقیقات نشان می دهد عصاره آلوئه ورا برای درمان بیماری کرون مفید است.

برای درمان زخم معده حداقل 3 تا 4 هفته عصاره آلوئه ورا مصرف کنید.

2. آلوئه ورا برای سیستم ایمنی بدن

آب آلوئه ورا دارای خواص سم زدایی طبیعی است که سیستم گوارش و گردش خون را پاکسازی می کند. با بهبود جریان خون، اکسیژن رسانی به سلول ها بهتر صورت گرفته و توانایی بدن در مقابله با عفونت ها افزایش می یابد.

پلی ساکارید موجود در آلوئه ورا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

3. آلوئه ورا ضد سرطان

ژل آلوئه ورا خاصیت ضد سرطانی داشته و پلی ساکاراید موجود در آلوئه ورا با تشکیل و تولید تومورهای سرطانی مبارزه می کند.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از آلوئه ورا به تنهایی در موارد سرطانی پیشرفته چندان موثر نیست و بهتر است با گیاهانی مانند اسپیرولینا و پنجه گربه ای و ترکیبات ویتامین C همراه شود.

4. عوارض پرتو درمانی

بیماران مبتلا به سرطان اغلب از عوارض ناخوشایند شیمی درمانی و پرتو درمانی رنج می برند. مصرف موضعی ژل آلوئه ورا در ناحیه مورد تابش باعث تسکین آن شده و نوشیدن آب آلوئه ورا سوختگی ها را درمان می کند.

5. آلوئه ورا برای آرتروز

آلوئه ورا به خواص ضدالتهابی شهرت دارد و باعث تسکین سریع درد و تورم ناشی از آرتروز و آرتریت می شود. مصرف خوراکی یا موضعی آب آلوئه ورا هر دو تاثیر عالی در درمان درد دارند.

6. آلوئه ورا برای درد کمر و عضلات

خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان درد مفاصل و عضلات عالی است. مصرف موضعی ژل آلوئه ورا باعث کاهش التهاب مفاصل شده و نوشیدن آب آلوئه ورا در کاهش التهاب اندام های مختلف مفید است.

7. زخم

از هزاران سال پیش آلوئه ورا به عنوان شفادهنده طبیعی زخم ها استفاده می شده و در موارد اورژانسی برای سوختگی های درجه سه نیز موثر است و درمان سوختگی پوست را تسریع می بخشد.

8. آلوئه ورا برای قاعدگی

عصاره آلوئه ورا محرک عالی زخم است و مصرف آب آلوئه ورا برای قاعدگی های دردناک مفید است.

9. تهوع

آب آلوئه ورا برای معده مفید است و با ایجاد آرامش در سراسر بدن، به طور غیرمستقیم تهوع را کاهش می دهد.

10. آلوئه ورا برای دیابت

آلوئه ورا با کاهش قند خون در پیشگیری و درمان دیابت تاثیر مثبت دارد.

توجه: دیابتی ها در صورت مصرف خوراکی آلوئه ورا حتما قند خون خود را کنترل کنند.

11. استرس اکسیداتیو

ژل آلوئه ورا سرشار از ویتامین های B6، B2، B1، B12، E، A و C و نیاسین و اسید فولیک است که برای بهبود عملکرد بدن، سیستم دفاعی و کاهش مضرات استرس اکسیداتیو حیاتی می باشند.

12. کاهش کلسترول و تری گلیسیرید

مصرف ژل آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون شده و کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد. ترکیب بلوبری و آلوئه ورا برای بیماران مبتلا به چربی خون عالی است.

13. آلوئه ورا برای بیماری های قلبی

عصاره آلوئه ورا با تصفیه خون و بهبود اکسیژن رسانی به مغز و قلب باعث تقویت قلب و عروق شده و با کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

14. آلوئه ورا برای دهان و دندان

آلوئه ورا درمان طبیعی و خانگی برای بیماری های دهان و دندان است. برای بهبود هرگونه عفونت و تورم دهان، دندان و لثه از پودر آلوئه ورا روی مسواک خود استفاده کنید.

غرغره آب آلوئه ورا در دهان برای لثه ها بسیار مفید است.

خمیردندان خانگی آلوئه ورا

توصیه می شود از آلوئه ورای تازه برای اینکار استفاده کنید. با استفاده از چاقو ژل آلوئه ورا از قطعات برگ های آن جدا کرده، سپس با پشت قاشق ژل را خوب بکوبید.

مقداری نعناع تازه را ریز کرده با 3 قاشق ژل آلوئه ورا، 5 قاشق جوش شیرین، 5 قاشق گلیسیرین سبزیجات و مقداری عصاره نعناع یا اکالیپتوس مخلوط کنید و در ظرف شیشه ای بریزید.

15. آلوئه ورا برای بواسیر و هموروئید

خواص ضدالتهابی آلوئه ورا باعث کاهش التهاب داخلی و خارجی شده و اختلالات روده ای را برطرف می کند و با درمان یبوست از بروز و پیشرفت بواسیر پیشگیری و سوزش، خارش، تحریک و درد بواسیر را کاهش می دهد.

درمان خانگی بواسیر

ژل آلوئه ورا را در منطقه آسیب دیده قرار داده و با انگشت، خوب ماساژ دهید. برای درمان داخلی بواسیر از سرنگ استفاده کنید تا درد را کاهش داده و خونریزی را برطرف کند.

توجه: پس از حمام یا قبل از خواب این کار را انجام ندهید.

  طریقه مصرف آلوئه ورا و عرق آن / نحوه مصرف آلوورا

16. آلوئه ورا ضد التهاب

آلوئه ورا دارای خاصیت ضد التهابی قوی می باشد و برای درمان انواع التهاب ناشی از بیماری های مختلف معجزه می کند.

17. آلوئه ورا برای نیش حشرات

خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان و تسکین نیش حشرات مفید است. برای کاهش خارش، کبودی و قرمزی نیش حشرات مقداری ژل آلوئه ورا به ناحیه مورد نظر بمالید.

18. ضد پیری

آلوئه ورا نشانه های پیری زودرس مانند چین و چروک و خطوط ریز پوستی را کاهش داده، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث جوانسازی و نرم شدن پوست می شود.

ماسک ضد پیری

1 قاشق ژل آلوئه ورا، نصف قاشق روغن زیتون و 1 قاشق جو دوسر را با هم خوب مخلوط کرده و بکوبید تا خمیر به دست بیاید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از 30 دقیقه با آب سرد بشویید.

19. مرطوب کننده

ژل آلوئه ورا اثر معجزه آسا برای مرطوب کردن پوست دارد.

ماسک مرطوب کننده

مقداری ژل آلوئه ورا را از برگ تازه خارج کرده و روی پوست صورت ماساژ دهید. این ماسک بدون چرب کردن پوست، باعث آبرسانی پوست می شود.

20. درمان آکنه

از فواید شگفت انگیز آلوئه ورا درمان آکنه و از بین بردن لک و زخم های پوست است. آلوئه ورا حاوی گیبرلین، اکسین و پلی ساکارید است که رشد سلول های جدید را افزایش داده و آکنه را درمان می کند.

ماسک آکنه آلوئه ورا

1 قاشق ژل آلوئه ورا را با 3 قطره آبلیمو مخلوط کرده و روی پوست مالیده، ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

هشدار: مصرف لیمو روی پوست ممکن است باعث افزایش حساسیت نسبت به نور خورشید شود.

21. آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی

خاصیت تسکین دهندگی و ضدالتهابی آلوئه ورا باعث کاهش قرمزی پوست شده و با آبرسانی پوست، آفتاب سوختگی را درمان می کند. کافیست ژل آلوئه ورا به صورت مستقیم روی منطقه آفتاب سوخته بمالید.

22. خطوط سفید رنگ پوست

در دوران بارداری یا افزایش وزن سریع کشش پوست باعث آسیب به پوست شده و علائم سفید رنگ ناخوشایند روی آن ایجاد می شود. آلوئه ورا برای برطرف کردن خطوط سفید رنگ و علائم کششی پوست مفید است.

23. آلوئه ورا برای پرپشت کردن موها

اگر از کم پشتی موهای خود رنج می برید ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

ماسک موی آلوئه ورا

2 قاشق ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق روغن کرچک مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید و صبح روز بعد بشویید.

24. آلوئه ورا برای شوره سر

آلوئه ورا سلول های مرده پوست سر را از بین برده و به دلیل خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی از عفونت پوست سر، شوره و خارش پوست سر جلوگیری می کند.

25. آلوئه ورا برای تعادل PH پوست سر

آلوئه ورا با حفظ تعادل PH موها و پوست سر به سلامت و تقویت موها کمک می کند.

26. خواص آلوئه ورا برای عفونت زنان

استفاده از آلوئه ورا و ژل آن نیزدر درمان عفونت و رفع خارش موثر است. بدین منظور از یک ساقه آلوئه ورا استفاده کنید، پوست سبز آنرا جدا کرده و در واژن قرار دهید. همچنین میتوانید مقداری از آنرا رنده کرده و با شهد به دست آمده ناحیه تناسلی را ماساژ دهید. بهتراست قبل از خواب اینکار را انجام دهید که تا صبح اثر کند. مقادیری که در واژن باقی میماند خود به خود خارج میشود و جای نگرانی ندارد.

خواص آلوورا برای مردان

شربت آلوئه ورا

برای تهیه آب یا شربت آلوئه ورا در خانه می توانید به روش زیر عمل کنید:

یک برگ آلوئه ورا تازه تهیه کرده و لایه خارجی برگ را جدا کنید. برای جدا کردن لاتکس (شیره زرد رنگ) که طعم تلخی دارد، ابتدا برگ ها را به صورت عرضی به قطعات کوچک تر تقسم کرده و با آب سرد بشویید تا لاتکس جدا شود.

فورا ژل آلوئه ورا را داخل مخلوط کن ریخته و 1 فنجان آب و 1 قاشق عسل به آن اضافه کنید.

توجه: ژل آلوئه ورا وقتی در معرض هوا قرار می گیرد خیلی زود خواص خود را از دست می دهد، توصیه می شود سریع آن را داخل مخلوط کن بریزید.

پرورش آلوئه ورا

برای کشت آلوئه ورا در منزل باید نور و گرمای کافی به آن برسد.

استفاده از آب بیش از حد باعث خراب شدن آلوئه ورا می شود. اگر برگ ها زرد شود باید آبیاری را متوقف کنید.

از کود برای خاک آلوئه ورا استفاده نکنید.

خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت

نگهداری آلوئه ورا

برای تهیه ژل، بهتر است از برگ های بیرونی تر استفاده کنید که ژل بیشتری دارند. ابتدا برش تمیزی با چاقوی تیز به نزدیک انتهای برگ زده، سپس برگ را برای چند دقیقه عمودی نگه دارید تا شیره زرد آن خارج شود.

اگر قصد خوردن آلوئه ورا را دارید حتما سریع مصرف کنید اما برای استعمال خارجی می توان آن را مدتی در یخچال نگهداری کرد.

برای نگهداری ژل آلوئه ورا از ظروف استریل شده استفاده کنید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.

برای عمر طولانی تر ژل بهتر است چند قطره ویتامین E به آن اضافه کنید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم مطلب طریقه مصرف گیاه آلوئه ورا آشنا شوید.

عوراض جانبی و مضرات آلوئه ورا

– دوز مناسب مصرف ژل 15 میلی لیتر روزانه و در 42 روز است.

– خوردن لاتکس (شیره زرد رنگ) آلوئه ورا ممکن است با عوارضی همچون درد معده، گرفتگی عضلانی، اسهال، مشکلات کلیوی، خون در ادرار، ضعف عضلانی، کاهش وزن و اختلالات قلب همراه باشد و مصرف 1 گرم از آن در چند روز به مرگ می انجامد.

– مصرف عصاره آلوئه ورا در موارد نادر منجر به مشکلات کبدی می شود.

– مصرف خوراکی آلوئه ورا در زنان باردار و شیرده ممکن است با خطر سقط جنین، نقص زایمان، اختلالات روده ای یا کلیوی و کاهش شدید قند خون همراه باشد.

مصرف خوراکی آلوئه ورا در کودکان مضر است و کودکان کمتر از 12 سال دچار درد معده، گرفتگی و اسهال می شوند.

– افراد مبتلا به بیماری کرون، کولیت، انسداد روده ای و بواسیر هرگز از لاتکس استفاده نکنند.

– حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی از آلوئه اورا استفاده نکنید.

هشدار: دقت شود برخی محصولات تولید شده از برگ آلوئه ورا حاوی مقادیری لاتکس می باشند.

 

منابع:

persian-star.org

alodoctor.com

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *