تأثیر دارویی گیاه آلوئه ورا در رفع نشانه های پیش دیابتیک

آلوئه ورا برای درمان دیابت , گیاهان معجزه گر برای دیابت , خواص آلوئه ورا برای دیابت , فواید آلوئه ورا برای دیابت , مصرف آلوئه ورا برای دیابت , خواص آلوئه ورا برای درمان دیابت, نحوه مصرف گیاه آلوئه ورا برای دیابت, صبر زرد و دیابت, تأثیر دارویی گیاه آلوئه ورا در رفع نشانه های پیش دیابتیک, نحوه مصرف گیاه آلوئه ورا برای دیابت, علائم پیش دیابتیک , طرز استفاده از آلوورا برای دیابت , مضرات آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای دیابت

آلوئه ورا یا آلوورا گیاه دارویی بوده که در زمینه ی پوست و زیبایی تأثیر به سزایی دارد اما از سوی دیگر بر اساس تحقیقات حتی می تواند علائم پیش دیابتیک را هم تخفیف دهد.

امروزه با توجه به سبک زندگی نادرستی که داریم به مرور زمان علائمی در ما پدیدار خواهد شد که نشانه هایی از خطر ابتلا به انواع بیماری از جمله دیابت و فشار خون را دارد. آزمایش قند خون یکی از بهترین راه ها برای تشخیص بیماری دیابت خواهد بود. محدوده ی خطر برای افراد پیش دیابتیک شاخص HbA1C با عدد بالا و قند خون ناشتا 100 تا زیر 126 خواهد بود. بنابراین با دیدن این ارقام زنگ هشدار به صدا در می آید.

خواص آلوئه ورا برای پیش دیابتیک

با یک آزمایش خون ساده قند می تونین متوجه بشین که جزء افراد پیش دیابتیک هستید یا نه؟

افراد پیش دیابتیک دارای قند خون ناشتا بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلی گرم در دسی لیتر هستند.

اگر در این مرحله شروع به تغییر شیوه زندگی و تغذیه خودتون نکنید در کمتر از ۳ سال به دیابت مبتلا می شوید.

هدف ما نگران کردن شما نیست فقط میخواستیم تلنگری باشه واستون که حواستون به رژیم غذایی و انجام ورزش به صورت منظم باشه چرا که با بهبود شیوه زندگی در افراد پیش دیابتیک، احتمال بروز دیابت حداقل تا ۱۰ سال به تاخیر می افته و حتی محققین گرازش کردند که ۲۰ درصد افراد دارای علایم پیش دیابتیک، به دیابت مبتلا نمی شوند.

پس در قدم اول احتمال ابتلا به پیش دیابتی بودن رو شناسایی کنید و بعد از اون حداقل هر ۶ ماه یکبار به پزشک خود مراجعه و مورد ارزیابی مستمر قرار بگیرید و همراه با همه این مسائل یک شیوه زندگی سالم را برای خودتون برنامه ریزی کنید.

آلوئه ورا + تأثیر این گیاه دارویی در رفع نشانه های پیش دیابتیک
تأثیر دارویی گیاه آلوئه ورا در رفع نشانه های پیش دیابتیک

کنترل دارویی دیابت

اکثر داروهایی که بیماران دیابتی برای کنترل قند و چربی استفاده می نمایند در طی زمان عوارضی از جمله سمیت کبدی، افزایش وزن و افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به همراه دارد.

با توجه به اثراتی که در بالا به آن اشاره شد بهتر است از جایگزین هایی با اثرات جانبی کمتر استفاده کنیم.

خواص دارویی آلوئه ورا

آلوئه ورا و کاهش علایم پیش دیابتیک

آلوئه ورا از خانواده لیلیاسه دارای خواص دارویی بسیاری از جمله:

آلوئه ورا و کاهش علایم پیش دیابتیک

ضد التهاب

مسهل

آنتی اکسیدان

ضد سرطان

و ضد دیابت می باشد.

مکانسیم کنترل قند خون با مصرف آلوئه ورا

مکانیسم کنترل قند خون توسط آلوئه ورا

در حالت طبیعی اسیدهای چرب از طریق جریان خون به کبد منتقل شده، در آنجا توسط یکی از اعضاء مهم سلول­های کبدی به نام میتوکندری که منبع تولید انرژی سلولی هستند، تغییر یافته و به صورت فسفولیپید از کبد خارج می­شوند.

تأثیر دارویی گیاه آلوئه ورا در رفع نشانه های پیش دیابتیک
آلوئه ورا و تأثیر آن در علائم دیابت

این روند تحت تاثیر هورمون­ها و به­ خصوص انسولین تنظیم می­شود.

در صورتی که این هورمون ها به درستی عمل کنند و یا مقاومت به انسولین پیش آید انباشته شدن چربی در سلول کبدی اتفاق میافتد و ترشح آنها از کبد مختل می شود.

عصاره آلوئه ورا با کنترل فعالیت هورمون ها، متابولیسم چربی ها درکبد، توزیع اسیدهای چرب را به حد نرمال می رساند.

همچنین عصاره آلوئه ورا با افزایش حساسیت سلول ها به انسولین، باعث ایجاد اثرات کاهش قند و لیپید در خون می شوند.

مقطر گیاهی شلیور راهکاری موثر در درمان دیابت

شلیور

با توجه به توضیحاتی که در مورد مکانیسم اثر آلوئه ورا در درمان دیابت گفته شد، حتما متوجه شدید که یکی از دلایل ابتلا به دیابت، عملکرد نادرست کبد است.

متاسفانه تاکنون درمان قطعی برای بیماری های کبد و به خصوص کبد چرب وجود ندارد و تاکید پزشکان برای درمان، اغلب رعایت مواردی از قبیل کاهش وزن و کنترل چربی خون و دیابت است.

اما در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان دارویی و فرآوری آنها محصولاتی تهیه شده که از این طریق به آسانی و با موفقیت زیادی کبد چرب درمان می شود و در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت کاهش می یابد.

از جمله این محصولات می توان به شلیور اشاره نمود. اما باید توجه داشت که تنها مصرف دارو کافی نیست و برای تنیجه بهتر باید پیش نیازهای درمانی نیز رعایت شود.

منبع: fa.parsiteb.com

 

  26 خاصیت آلوئه ورا / خواص آلوئه ورا برای مردان و زنان، پوست و مو و زیبایی
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *