رژیم غذایی کانادایی چیست؟

رژیم غذایی کانادایی ۱۵روزه, عوارض رژیم کانادایی, رژيم كانادايي اصلي, نتایج رژیم کانادایی, رژیم غذایی کانادایی در 15 روز

تاکنون در جهان رژیم ها و برنامه های غذایی متعددی برای کاهش وزن و لاغری ابداع شده اند که هر کدام دارای مزایا و تاثیرات و همچنین مشکلات و عوارض خاص خود هستند. در نظر داشته باشید برای لاغری باید زیرنظر پزشک متخصص باشید تا وضعیت شما را بررسی کند و متناسب با وزن و شرایط بدن و … به شما برنامه غذایی بدهد تا خدای نکرذه مبتلا به عوارض جبران ناپذیر نشوید. جدا از گرفتم رژیم به صورت  خودسرانه پرهیز  نمایید، ضررهای زیادی دارد. در این مقاله از همدلی قصد داریم در خصوص رژیم غذایی کانادایی صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

رژیم کانادایی چیست؟

رژیم کانادایی یک رژیم لاغری سریع است که امروزه برای داشتن تناسب اندام، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که از این رژیم کاهش وزن سریع پیروی کرده‌اند، نتیجه مطلوبی را دریافت کردند. به همین دلیل Canadian Diet شهرت و محبوبیت خاصی برای لاغری پیدا کرده است.

اما قوانین و روند مشخصی برای این رژیم تنظیم شده است که باید آن را دقیق و منظم انجام داد تا به نتیجه عالی و مطلوب دست یافت. در ادامه متن توضیحات کاملی را در رابطه با پیروی از روند دقیق و روز به روز این رژیم به همراه معایب و مزایا برایتان بیان خواهیم کرد.

 

آشنایی با رژیم لاغری کانادایی

یکی از موارد بحث برانگیز امروزه، لاغری و راه کاهش وزن برای دست یافتن به تناسب اندام است. عوامل متعددی سبب چاقی بین جوامع مختلف شده است که موجب پیدایش روش‌های مختلف برای کاهش وزن شده است. در این بین سریع‌ترین راهکارها، طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کرده‌اند.

در واقع می‌توان گفت اکثر افراد می‌خواهند یک شبه، راه صد ساله را طی کنند که البته رژیم کانادایی یکی از معروف‌ترین راهکارهایی است که در این مسیر، پیش رو قرار می‌گیرد.

 

رژیم کانادایی یکی از انواع رژیم است که فرد را وادار می‌کند تا شرایط بسیار سخت و افراطی را تحمل کند تا در یک بازه زمانی کوتاه، کاهش وزن چشمگیری را بدست آورد. البته این مسئله باعث به وجود آوردن عوارض بسیار زیادی در افراد با شرایط فیزیکی مختلف می‌شود.

در واقع این رژیم، شوک بسیار زیادی را به بدن وارد می‌کند. در نتیجه‌ی این شوک، بدن در طول مدتی با کمبود منابع اصلی برای حیات ارگان‌های اصلی روبرو خواهد شد. که خوشبختانه برای مدت کوتاهی این موضوع برنامه‌ریزی شده است.

از این رو بدن تمام آن چیزی را که دریافت می‌کند، در خود ذخیره کرده تا با استفاده از آن انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های حیاتی بدن مانند ضربان قلب، گردش خون و… را داشته باشد. اما چه مدت باید این وضع را تحمل کرد؟

 

رژیم کانادایی چیست

 

رژیم غذایی کانادایی برای چند روز تنظیم شده است؟

این رژیم اغلب بین 12 الی 15 روز انجام خواهد شد که 3 روز پایانی آن نقش نگهدارنده رژیم و تثبیت وزن را دارد.
اکثر کسانی که از این رژیم پیروی کرده‌اند، اذعان داشته‌اند که پس از مدت کوتاهی وزن از دست رفته آنها دوباره بازگشته است.
آیا به همین دلیل نمی‌توان آن را یک رژیم کامل دانست و یا آنها بعد از رژیم به پرخوری سابق بازگشته‌اند؟

 

رژیم غذایی کانادایی اصلی ۱۳ روزه

افرادی که تصمیم گرفته‌اند رژیم کانادایی اصلی را رعایت کنند؛ به دلیل کاهش وزن زیادی که در مدتی کم ایجاد می‌شود، به آن علاقمند شده‌اند. در واقع ادعا می‌شود که در نتیجه رژیم کانادایی، می‌توانید در حدود ۱۳ روز با پیروی دقیق از تمام قواعد رژیم کانادایی، در حدود ۵.۵ تا ۱۳ کیلوگرم وزن کم کنید. به همین دلیل افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند، اغلب تصمیم می‌گیرند این رژیم را رعایت کنند. البته ممکن است نام‌هایی همچون رژیم کانادایی سه روزه یا رژیم کانادایی 7 روزه را نیز شنیده باشید؛ اما هیچ کدام از آن‌ها رژیم کانادایی اصلی نیستند.

اما مسئله اصلی اینجاست که رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه تا چه مدت دوام دارد و می‌تواند وزن شما را پایین نگه دارد؟! در بسیاری از منابع که این رژیم را پیشنهاد می‌کنند؛ ادعا شده است که رژیم کانادایی می‌تواند تا حدود یک سال و حتی تا دو سال، وزن شما را پایین نگه دارد. در حالی که به گفته بسیاری از افراد این مطلب نادرست است. مسئله دوم، میزان تاثیر این رژیم در سلامتی است. در بخش عوارض رژیم کانادایی که در ادامه آمده است، این مسئله را به صورت کامل توضیح داده‌ایم؛ اما لازم به ذکر است که از نظر تقریبا تمام پزشکان و مشاوران تغذیه، کاهش وزن زیاد، در مدت زمان کوتاه، به سلامتی بدن آسیب زیادی وارد می‌کند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

  رژیم مدیترانه ای چیست؟

 

قواعد رژیم کانادایی اصلی

در رژیم کانادایی، باید به مدت ۱۳ روز از قواعد آن پیروی نمایید و اگر تنها به مقدار جزیی در طول این مدت از رژیم خود خارج شوید، باید آن را متوقف کرده و تا ۶ ماه نمی‌توانید دوباره رژیم خود را تکرار کنید؛ بنابراین سخت‌گیری این رژیم بسیار زیاد است و حتی اگر به دلیلی همچون بیماری و یا ضرورت نتوانید قواعد آن را رعایت کنید، باید به طور کلی تا مدتی از حالت رژیم خارج شوید.

در این رژیم غذایی سه وعده در روز غذا می‌خورید، اما تنها می‌توانید خوراکی‌های گفته شده را میل کنید. برای صبحانه اغلب قهوه و یا چای با یک حبه قند باید میل کنید که برخی از رژیم‌ها در برخی از روزها یک نان تست نیز به همراه دارند. برای وعده ناهار نیز در برخی روزها یک تکه ماهی کبابی یا یک تخم مرغ یا چند ورق کالباس دارید؛ در برخی روزها نیز باید تنها آب میوه همراه با ماست میل می‌کنید. برای شام نیز باید سبزیجات با نصف سینه مرغ یا گوشت کبابی و یا تنها سالاد میل کنید.

هیچ میان‌وعده‌ای در طول روز نباید صرف کنید و همچنین از هیچ‌یک از غذاها یا مقادیری که در دستور هر روزه‌ی این رژیم آورده شده است، نباید خارج شوید.

 

معایب و عوارض رژیم لاغری کانادایی

وزن بالا بهتر است یا نوسان وزن؟

گرفتن این رژیم بب کاهش وزن فوری در افراد می شود مثلا کسی که وزنش 102کیلوگرم است و در مدت کوتاهی این وزن را به 90کیلوگرم می رساند، اما باید توجه داشته باشید که به فاصله زمانی کوتاه این وزن برمی گردد. بالا بودن وزن همواره برای افراد خطراتی به همراه دارد اما عوارض این کاهش و افزایش وزن کوتاه مدت چند برابر بیشتر از وزن بالا است و اگر وزن بالا ثابت بماند بهتر از نوسان وزن است . برخی افراد این روند کاهش وزن سریع می تواند درصورتی موثر باشد که این کاهش و افزایش وزن جنس بافت های بدن را تغییر دهد.

 

15روز رژیم غذایی کانادایی چه بلایی سرتان می آورد؟!

در رژیم غذایی علمی سعی می شود با تنظیم رژیم غذایی چربی های اضافه بدن حذف شود، در صورتی که با تبعیت از این دسته از رژیم های غذایی در چند روز و خیلی سریع بافت های ماهیچه ای ازبین می روند. همچنین اگر وزن دوباره به میزان سابق یا حتی بیشتر بازگردد نه تنها بافت چربی ازدست رفته بازنمی گردد، بلکه به جای آن بافت های چربی جایگزین می شوند که بیشتر هم در اطراف شکم تجمع پیدا می کنند که اصلا وضعیت خوبی نیست. هرچه نسبت بافت چربی در بدن بالاتر باشد، سوخت و ساز کاهش پیدا می کند به همین دلیل در نوبت های بعدی که قصد کاهش وزن دارید، وزن تان به سختی کاهش پیدا می کند.
عوارض مهم این رژیم 15روزه عبارتند از :

 

عوارض رژیم کانادایی

ریزش مو
کم خونی
کمبود ریز مغذی ها
کمبود ویتامینB
پوکی استخوان
یبوست مزمن
برهم خوردن تنظیم عادت ماهانه در خانم ها
سنگ کیسه صفرا
ابتلا به بیماری های عفونی
عصبانیت های زودهنگام

 

رژیم غذایی کانادایی چیست

عوارض و معایب رژیم لاغری کانادایی

رژیم های کوتاه مدت ازجمله رژیم کانادایی، با توجه به کاهش وزن سریع در کوتاه مدت هیچ وقت به عنوان یک رژیم علمی شناخته نشده اند زیرا کاهش وزن به دلیل از بین رفتن آب میان بافتی بدن است. رژیم هایی که در آن به سرعت وزن کاهش می یابد، چربی ها را از بین نمی برند . از نظر علمی، رژیمی اصولی است که به تدریج چربی های اضافی بدن را از بین ببرد و به سلامتی افراد کند . رژیم های غذایی کم کالری ازجمله رژیم کانادایی، باعث حذف چربی ها از بدن نمی شوند.

به طوری که بعد از پایان یافتن این دسته از رژیم های غذایی، دوباره وزن بازمی گردد و در این بازگشت، بافت های ازدست رفته ترمیم نمی شوند. ازعوارض تبعیت از رژیم های چند روزه پیری پوست زودرس، افتادگی پوست و چین و چروک هستند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب « آشنایی با رژیم مدیترانه ای » و «   » را هم مطالعه نمایید.

 

 

منابع:

namnak.com

ghafaridiet.com

quickfit.ir

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *