تقویت سیستم ایمنی بدن با روزه‌داری

تقویت سیستم ایمنی بدن با روزه‌داری

روزه‌داری موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روزه‌داری در افرادی که سالم هستند و هیچ بیماری خاصی ندارند نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی، با اشاره به شیوع کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یکی از موضوعات و دغدغه‌های مردم، بحث روزه‌داری در ایام شیوع کروناویروس است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای مختلفی که در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: روزه‌داری در افرادی که سالم هستند و هیچ بیماری خاصی ندارند نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کند، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از طریق مکانیسم‌های مختلفی در تنظیم فعالیت‌ها و سوخت و ساز بدن تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: افراد زیر ۶۵ سال که بیماری خاصی ندارند و در سلامت کامل هستند به راحتی می‌توانند به این وظیفه الهی عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سایر افرادی که دارای بیماری خاصی هستند نیز همانند سال‌های گذشته باید با پزشک معالج خود مشورت کنند تا با نظر وی از مضرر بودن یا بی ضرر بودن روزه در این شرایط اطمینان حاصل کنند.

دهقانی فیروزآبادی در خصوص افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و یا دوره نقاهت خود را می‌گذرانند، بیان کرد: افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند، اگر دوره نقاهت این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند و مشکل خاصی ندارند، منعی برای روزه‌داری نخواهند داشت.

وی یادآور شد: افرادی که مبتلا به کرونا ویروس می‌شوند و در دوران درمان یا نقاهت آن بسر می‌برند، مطمئنا باید تا پایان دوره درمان و نقاهت این بیماری صبر کنند و در صورتی که مشکل تنفسی و منعی در این خصوص نداشته باشند، بعد از کسب اجازه از پزشک معالج می‌توانند روزه بگیرند و در غیر این صورت باید به دستور وی عمل کنند.

منبع : ایسنا – دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *