خواص روغن اسطوخودوس برای جوش، مژه، لک صورت، واژن و سفیدی مو

خواص روغن اسطوخودوس برای لک صورت ,روغن اسطوخودوس برای چی خوبه, روغن اسطوخودوس برای واژن, روغن اسطوخودوس جوش, روغن اسطوخودوس برای جوش, خواص روغن اسطوخودوس برای مژه,اسطوخودوس و سفیدی مو

از جمله مزایای اصلی این گیاه در درمان آکنه آرام کردن اعصاب و تسکین پوست های آسیب دیده است. محققان پزشکی اثرات آرام بخش استنشاق اسطوخودوس را اثبات کرده اند.از آنجا که برخی از آکنه ها بدلیل استرس و تنش بر روی پوست ظاهر می شوند آرامش حاصل از عطر اسطوخودوس می تواند در کاهش آنها موثر باشد.روغن اسطوخودوس نیز به اسیب های پوستی ناشی از آکنه کمک می کند.برخی بر این باورند که روغن این گیاه می تواند با سرعت بخشیدن به تشکیل بافت در قسمت های زخم و آسیب دیده بهبود زخم را سبب شود.

خواص روغن اسطوخودوس برای جوش، مژه، لک صورت، واژن و سفیدی مو

روغن اسطوخودوس برای جوش

روغن اسطوخودوس اولین گام در درمان آکنه است.برخلاف دیگر راه حل های دارویی این روغن چون ماده ای طبیعی است باعث خشکی پوست یا تحریک آن نمی شود.هنگامی که به مرور زمان از آن استفاده می شود ، در محو شدن جای جوش نیز نقش خواهد داشت.افراد مصرف کننده ادعا می کنند که روغن اسطوخودوس به حذف ناخالصی های منافذ پوست و جوانسازی آن می پردازد.از دیگر مزایای این روغن کاهش قرمزی پوست ، کاهش خارش پوست و پاک کنندگی است.

نحوه استفاده از روغن اسطوخودوس جهت درمان آکنه بدین صورت است که قبل از استفاده آن را رقیق کنید.روغن به راحتی بر روی پوست پخش می شود اگر 4 قطره از روغن را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. می توانید از روغن زیتون و روغن بادام بعنوان روغن پایه استفاده کنید.برای کودکان و افراد با پوست های حساس باید روغن را با مقدار بیشتری آب گرم رقیق نمایید.پس از رقیق نمودن روغن اسطوخودوس با استفاده از پنبه آن را بر روی پوست خود بمالید. بهترین روش درمانی برای آکنه بدن حمام است.وان را از آب پر کنید و چند قطره روغن اسطوخودوس درون آن بریزید و حداقل به مدت 15 دقیقه درون آن بمانید.

 

خواص روغن اسطوخودوس برای مژه

ماساژ مژه ها با روغن اسطوخودوس باعث بهبود گردش خود پلک شده و به تقویت و افزایش رشد مژه کمک می کند.

 

خواص روغن اسطوخودوس برای لک صورت

ماساژ منظم پوست صورت با روغن اسطوخودوس باعث روشن تر شدن رنگ پوست شده و به درمان لک صورت و جای جوش کمک می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان لک صورت

پیاز قرمز
ماست و کشک
روغن اسطوخودوس و رزماری

روش تهیه ماسک زیبایی و درمان کننده لک پوست صورت

پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید.

آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود.

اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.

این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

  33 خاصیت اسطوخودوس و طرز استفاده آن در طب سنتی-اسلامی

روغن اسطوخودوس برای واژن

از روغن اسطوخودوس می‌توان برای درمان لکوره (leucorrhoea) استفاده کرد. لکوره ترشحات زرد یا سفیدی است که از واژن و مخاط دهانهٔ رحم خارج می‌شود.

 

اسطوخودوس و سفیدی مو

مو سفید نه تنها یکی از معضلات دوران پیری است بلکه بسیاری افراد از سنین جوانی با آن مواجه می شوند و یکی از شکایت های همیشگی آنها رنگ کردن مداوم موها مخصوصا با رنگ های شیمیایی است.

رنگ موهای زیادی در بازار وجود دارد که برای پوشاندن سفیدی مو از آن ها استفاده می شود اما همه این رنگ ها شیمیایی بوده و استفاده مداومشان برای سلامتی مضر است.

راه حل های بسیاری برای برطرف کردن سفیدی مو وجود دارد اما ما به شما یکی از بهترین راهکارهای طبیعی و سالم را توصیه می کنیم.

دستورالعمل:

پنج سیب زمینی را پوست گرفته و در یک ظرف حاوی دو لیوان آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید پس از اینکه اولین حباب های نشانه جوشیدن آب را مشاهده کردید باید پنج دقیقه صبر کرده و سپس ظرف را از روی حرارت بردارید،می توانید برای معطر شدن رایحه این ترکیب معجزه آسا روغن های طبیعی رزماری یا اسطوخودوس به آن اضافه کنید.

طرز استفاده این ترکیب معجزه گر:

ابتدا موهای خود را مثل همیشه بشویید سپس این ترکیب را روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از مدت کوتاهی می بینید که دیگر از تارهای موی سفید در سرتان خبری نیست.

اگر از جمله افرادی هستید که طب سنتی را به داروهای شیمیایی ترجیح می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب “شربت اسطوخودوس” نیز دیدن کنید.

  خواص بی نظیر روغن اسطوخودوس برای پوست، مو، سلامتی با طبع و مضرات آن
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.9/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *