خواص بخور اسطوخودوس برای سرماخوردگی، پوست صورت ، سینوزیت و کودکان

بخور اسطوخودوس برای سینوزیت, خواص بخور اسطوخودوس برای سرماخوردگی, خواص بخور اسطوخودوس برای پوست,خواص بخور اسطوخودوس برای کودکان

خواص بخور اسطوخودوس

بخور اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.بخور اسطوخودوس سبب خشک شدن ترشحات زیادتر از حد طبیعى بینى شده و چون این گیاه تا حدودى گرم مزاج است بهترین بخور در درمان آبریزش بینی براى افرادى که مزاج سرد دارند.

 

خواص بخور اسطوخودوس برای سرماخوردگی، پوست صورت ، سینوزیت و کودکان

خواص بخور اسطوخودوس

بخور اسطوخودوس برای سرماخوردگی

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد.

توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است برای این کار 5 قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه بخور دهید.

اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید.

باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

 

خواص بخور اسطوخودوس برای پوست

اسطوخودوس، 1 قاشق غذاخوری

اسانس(روغن) گل شمعدانی، 1 تا 3 قطره

محتویات را به آب درحال جوش اضافه کنید، به مدت 5 تا 10 دقیقه صورت خود را بخور دهید.

اسطوخودوس سبب آرامش و ریلکسی پوست می شود، روغن شمعدانی موجب پاکسازی پوست شده، موثر در بازسازی سلول های پوستی است و از پوست در برابر چین و چروک محافظت می کند.

اگر شما هم از جوش های سرسیاه پوستتان کلافه شده اید، این بخور برای از بین بردن این جوش ها بسیار مفید است. برای تهیه آن مقداری آب را درون ظرف جوش آورید، سپس آن را از روی حرارت دور کرده، چند قطره روغن اسطوخودوس یا گیاه خشک شده آن را به همراه کمی رزماری یا نعناع به آب درون ظرف اضافه کنید. حوله ای را بر روی صورت خود و ظرف بیندازید و اجازه دهید بخاری که از ظرف بلند می شود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت شما را نوازش کند. در طول این مدت، مرتبا صورت خود را به سمت چپ و راست بچرخانید تا بخار به همه نقاط صورت شما برسد. بعد از تمام شدن عمل بخور، ابتدا صورت خود را با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید. آب ولرم آلودگی های پوست شما را به طور کامل از بین می برد و آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوستتان می‌شود.

  خواص روغن اسطوخودوس برای جوش، مژه، لک صورت، واژن و سفیدی مو

خواص بخور اسطوخودوس برای پوست

بخور اسطوخودوس برای سینوزیت

خواص ضد التهابی و بسیار نرم کننده در اسطوخودوس به کاهش تنش های عصبی و مشکلات تنفسی و درمان سینوزیت کمک می کند. رایحه آرام بخش (عطر) موجود در روغن اسطوخودوس ، برای تقویت اعصاب بسیار عالی است. برای استفاده از آن، روغن اسطوخودوس را با آب جوش مخلوط کنید و از راه بینی، بخار آن را وارد سیستم تنفسی خود کنید. با انجام این کار، عفونت سینوس ها پایان خواهد یافت و انسداد بینی نیز کاهش می یابد.توصیه می‌کنیم مطلب دمنوش اسطوخودوس را نیز، مطالعه فرمایید.

بخور اسطوخودوس برای کودکان

روغن طبیعی گل اسطوخودوس یکی از ترمیم کننده های عالی پوست کودکان است و او را از گزند پشه ها و حشرات در امان نگه می دارد. همچنین مصرف روغن اسطوخودوس به بهبود خواب کمک می کند و درمانی بسیار عالی برای بی خوابی کودکان است. از دیگر خواص روغن اسطوخودوس برای کودکان می توان به درمان عفونت های پوستی، کاهش استرس و رفع خستگی اشاره نمود.

برای کاهش نشانه های استرس و بهبود خواب کودکان، یک قطره روغن اسطوخودوس در دستگاه بخور  بریزید و قبل از خواب آن را در اتاق خود بگذارید.

  خواص اسطوخودوس برای کاهش استرس،مقوی مغز، درمان عفونت
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.8/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *