باید و نبایدهای مراقبت از مو در پاییز

 

می دانید که پوست و مو به مراقبت و توجه شما نیاز دارند و این مراقبت تحت تاثیر شرایط محیطی و بیرونی است. یکی از مواردی که در این پارامترها اثر دارد، تغییر فصل است. در این مقاله بخش آرایش و زیبایی از سایت باید و نبایدهای مراقبت از مو در پاییز را با هم مرور می کنیم.

 

 

نحوه‌ی مراقبت از مو در فصل پاییز

فصل پاییز بسیار دوست داشتنی است و زمانی که اسم آن را می‌شنویم برگ‌های پاییزی زیبا، کت‌ها، بارانی‌ها و چکمه‌های مد روز به ذهن ما می‌آیند. اما نکته‌ی مهمی که در این فصل باید رعایت کنید این است که در پاییز به دلیل خشکی هوا موهای شما شکننده، خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند و شما باید روش نگهداری و محافظت از موهای خود را تغییر دهید. هوای سرد و خشک پاییز باعث ایجاد خارش و شکنندگی مو شده و باید مراقبت از مو را چندین برابر کرد.

 

فصل پاییز با توجه به طبیعت خود نسبتاً هوای خشک‌تری دارد. بنابراین باید سعی کنید رطوبت کافی را به موهای خود برسانید. استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و نرم کننده مو کمک زیادی به حفظ سلامت مو در این فصل می‌کند. البته لازم به ذکر است که مراقبت از مو در تمامی فصول سال لازم و ضروری است، اما در فصل پاییز باید این مراقبت‌ها را بیشتر کرد تا موهای ما آسیب جدی نبینند.

 

راه‌‌های مختلفی برای محافظت از مو در فصل‌های سرد و خشک از جمله استفاده از انواع ماسک‌ مو، نرم کننده‌ مو و مرطوب‌کننده‌ها و استفاده از مواد طبیعی برای مرطوب کردن و تقویت مو وجود دارند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

 

مو‌های خود را چرب کنید

برای مراقبت از مو‌های خود با استفاده از انواع روغن‌های طبیعی و چرب کردن موها به همراه ماساژ منظم رطوبت آن را افزایش دهید و از خشک شدن موهای خود در فصل پاییز جلوگیری کنید. قبل از شستن موها از روغن گرم استفاده کنید تا موهای شما نرم شود. روغن بادام، روغن زیتون، روغن خردل سفید و روغن نارگیل برای این کار بسیار مفید هستند.

 

 

 استفاده از ژل آلوئه‌ورا یا روغن چریش برای جلوگیری از خشکی و شوره سر

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مو در فصل پاییز و زمستان، شوره سر می‌باشد. این مشکل نه تنها باعث خارش پوست سر می‌شود، بلکه می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد زیرا وجود شوره سر بر روی لباس باعث خجالت و ناراحتی شما می‌شود. ژل آلوئه‌ورا یا روغن گیاه چریش را بر روی موهای خود ماساژ دهید. آلوئه‌ورا دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیز است که باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود و به طور طبیعی از شوره سر جلوگیری می کند.

 

مراقبت از مو در پاییز

 

رنگ نکردن موها در پاییز

توصیه می‌شود موهای خود را در فصل پاییز رنگ نکنید. مهم نیست که رنگ موی با کیفیت بالا استفاده کنید یا نه، رنگ مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی باعث افزایش ریزش مو و خشکی مو می‌شود. بنابراین بهتر است برای محفاظت از مو از رنگ کردن مو در فصل پاییز خودداری کنید و در صورت انجام این کار حتماً از نرم کننده مو برای حفظ نرمی و جلوگیری از شکنندگی مو استفاده کنید.

 

موهای خود را دم اسبی نبندید

این سبک بستن موها بسیاز زیبا و سریع می‌باشد اما برای روزهای گرم تابستان مناسب است، زیرا باعث ایجاد شکستگی و استرس پوستی می‌شود. پس در فصل پاییز سعی کنید برای مراقبت از موی خود کمتر از این مدل استفاده کنید.

 

 

انتهای موهای خود را مرتب کوتاه کنید

در فصل‌های سرد و خشک بهتر است برای محافظت از مو و حفظ سلامتی آن، موهای خود را مرتباً کوتاه کنید. البته این کوتاهی به معنی گرفتن قسمت انتهایی مو است و این کار سبب می‌شود موهای شما شادابی بیشتری داشته باشند.

 

 

موهای خود را مرطوب نگه دارید

سعی کنید بیش از حد معمول موها را مرطوب نگه دارید. با استفاده از انواع ماسک و نرم کننده مو، شرایط موهای خود را به حالت طبیعی برسانید. استفاده از مواد آبرسان و ماسک‌های طبیعی برای این کار توصیه شده است. ماسک بابونه ماسک پونه ماسک نعناع ماسک گلاب ماسک اسطوخودوس  . با جلوگیری از خشکی مو‌ها به وسیله‌ی تأمین رطوبت آن، محافظت از مویی خود را تضمین کنید.

 

از محصولات محافظت از مو استفاده کنید

استفاده از سشوار، اتوی مو و ابزارهایی از این نظیر به خصوص در طول ماه‌های سرد سال باعث آسیب جدی به موهای شما می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود از چند محصول محافظت از مو مانند اسپری مو، سرم نرم کننده مو، انواع کرم و ماسک‌های تقویت کننده استفاده کنید و قبل از استفاده از این ابزار‌ها موهای خود را به آن‌ها آغشته کنید.

  بررسی علل و درمان های خشکی مو

 

 

همانطور که بیان شد در فصل پاییز به دلیل افزایش سرما و خشکی هوا نیاز است بیشتر به مراقبت از موهای خود اهمیت دهیم و با استفاده از انواع نرم کننده‌ها و ماسک‌های طبیعی رطوبت مو‌های خود را تأمین کنیم. محافظت از مو با استفاده از محصولات مراقبت از مو سینره توصیه می‌شود.

 

مراقبت از موها در فصل پاییز

 

برای مراقبت از موهای تان در فصل پاییز از ترکیبات طبیعی استفاده کنید

نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که با استفاده از ترکیبات تمام طبیعی‌، جلوی خشک شدن بیشتر مو‌های خود را بگیرید‌. به گفته متخصصان پوست و مو، مواد طبیعی راه‌حل اصلی این مشکل هستند‌، زیرا مانند مواد شیمیایی و الکلی روغن مو‌های‌تان را از بین نمی‌برند‌. پیشنهاد آنها این است برای مرطوب کردن بیشتر موها از مواد طبیعی‌، ماسک ویژه روغن درمانی کراتین استفاده شود.

 

 

برای مراقبت از موهای تان در فصل پاییز، موهای تان را تیره کنید

تابستان یعنی با مو‌هایی که زیر دست آفتاب بوده‌اند‌‌! آیا می‌دانستید تیره کردن مو باعث می‌شود تا مو در برابر تغییرات آب و هوایی فصل پاییز مقاوم شود؟

 

 

برای مراقبت از موهای تان در پاییز ،از حجم‌دهنده‌ها استفاده کنید

با سردی هوا‌، رطوبت موها کمتر شده و باعث لختی مو‌ها می‌شود‌. استفاده از تقویت‌کننده به همراه اسپری حجم‌دهنده برای تقویت ریشه‌ها البته به میزان لازم کمک خوبی به بهتر شدن موهای شما در فصل پاییز می‌کند.

 

 

استفاده از شامپوی پاک‌کننده برای مراقبت از موهای تان در فصل پاییز

بهتر است فصل پاییز را با سم‌زدایی سرتان آغاز کنید‌؛ با استفاده از یک شامپوی پاک‌کننده به صورت یک بار در هر ۲ هفته‌. البته نکته‌ای که درباره شامپوهای پاک‌کننده باید بدانید این است که این شامپو‌ها برای مو‌های رنگ کرده مناسب نیستند‌، زیرا رنگ آن‌ها را از بین می‌برند‌. بنابراین استفاده از شامپوهای پاک‌کننده فقط برای مو‌های رنگ نشده پیشنهاد می‌شود.

 

 

موهایتان را دم اسبی نکنید

این مدل موی با نمک و سریع برای فصل گرم تابستان مناسب است ولی در میتواند باعث ایجاد شکستگی و صدمه به پوست سرتان شود مخصوصا اگر هوا خشک و سرد باشد . به جای اینکار بیشتر موهای خود را باز نگه داشته و یا با کمک سنجاق ها به صورت خیلی شل پایین ببندید. اگر هم چند بار در هفته موهایتان را دم اسبی میکنید هیچ وقت با آن به تخت خواب نرفته و قبل از خواب موهایتان را باز کنید .

 

 

موهایتان را کوتاه کنید

بدون در نظر داشتن فصل سال شما باید هر 8 تا 12 هفته نوک موهایتان را بزنید . در تابستان آفتاب به موهای شما آسیب وارد میکند و هر چقدر موهای شما بلند تر باشد بیشتر دچار صدمه خواهد شد . بنابراین نوک موهایتان را باید کوتاه کنید و یا حتی یک مدل جدید انتخاب کنید .

 

رطوبت بیشتری به موها برسانید

شما حتما باید از یک ماست مو و یا مراقبت گلاس استفاده کنید تا ساقه های مو نرم شده و برق آن حفظ شود . سعی کنید هر دو هفته یکبار از نرم کننده ای عمیق استفاده کرده تا الکتریسیته موها را از بین برده و گره هایی که در اثر کلاه و شال سر کردن ایجاد شده اند را باز کنید . تنها کافی است که هر چند هفته یک بار به مدت 10 دقیقه این کار را انجام دهید تا موهایتان سالم بمانند .

 

 

از محصولات جدید حالت دهنده استفاده کنید

استفاده از حالت دهنده های حرارتی در فصول سرد به موها آسیب جدی می رساند . بنابراین باید از محصولات محافظی مانند اسپری ، سرم ، موس و یا کرم استفاده کنید . قبل از برداشتن سشوار و یا اتوی مو ، ساقه ها را به یک ماده محافظ آغشته کرده و سپس موهایتان را مدل دهید .

 

 

شامپو و نرم کننده ای جدید بخرید

همیشه از یک شوینده با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید کثیفی های محیط مانند دود و آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی و لیپیدها از روی مو بردارد .

 

 

منابع:

cinere.ir

seemorgh.com

70rang.com

 

 

مطالب مرتبط:

چگونه موهای خود را کوتاه کنیم؟

بررسی علل و درمان های خشکی مو

آموزش صحیح سشوار کشیدن مو – باید ها و نباید ها در سشوار کردن

آموزش تصویری انواع بافت مو

عوارض و آسیبهای رنگ مو شیمیایی

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *