آیا در دوران بارداری مجاز به استفاده از اسطوخودوس و روغن آن هستیم؟

عرق اسطوخودوس در بارداری, اسطوخودوس و بارداری, بخور اسطوخودوس در بارداری, روغن اسطوخودوس در بارداری, مصرف دمنوش اسطوخودوس در بارداری, عسل اسطوخودوس در بارداری, عوارض اسطوخودوس در بارداری, اسطوخودوس در شیردهی, اسطوخودوس قبل از بارداری, مصرف اسطوخودوس برای زنان باردار, مصرف اسطوخودوس در دوران بارداری

از جمله خواص روغن اسطوخودوس می توان به تسکین سردرد و میگرن، درمان تهوع، گوش درد، اضطراب و افسردگی، بی خوابی و دردهای عضلانی اشاره کرد.

مصرف اسطوخودوس در بارداری

روغن اسطوخودوس برای قلب و مغز مفید است و به درمان سرماخوردگی و بیماری های تنفسی کمک می کند.

 

مصرف اسطوخودوس در دوران بارداری

در دوران بارداری بدن می تواند در برابر گیاهان و بسیاری از خوراکی ها واکنش متفاوتی نشان دهد و همه زنان در این دوره باید برای حفظ سلامت خود و جنین ، در مورد چیزهایی که مصرف می کنند بسیار محتاط باشند. اسطوخودوس یکی از گیاهانی است که به دلیل مزایای آرامبخشی آن و همچنین به دلیل فواید آن برای سلامت پوست ممکن است در دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی بسیاری از کرم ها ، شامپوها ، صابون ها و سایر مواد آرایشی ممکن است حاوی روغن و یا اسانس اسطوخودوس باشند. از آنجایی که اسطوخودوس از طریق پوست ، هوا (بو کردن) و مصرف به صورت دمنوش به راحتی جذب می شود ، اهمیت بیشتری در دوران بارداری دارد.

تحقیقات در مورد تاثیر اسطوخودوس در دوران حاملگی به اندازه کافی وجود ندارد و اختلاف نظرهای بسیاری در این مورد بین متخصصان وجود دارد.

 

آیا اسطوخودوس در دوران بارداری بی خطر است ؟

به طور کلی می توان گفت مصرف مقدار بسیار کم اسطوخودوس به صورت دمنوش و چای می تواند بی خطر باشد ولی در هر حال در این مورد حتما باید با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که به این گیاه دارویی قوی حساسیت ندارید و یا از لحاظ هورمونی برای شما مضر نیست.

ولی زمانی که شما از اسطوخودوس به صورت دارویی استفاده کنید ممکن است مضراتی برای شما داشته باشد. طبق تحقیقات دانشگاه مریلند ، مصرف بیش از حد این گیاه دارویی می تواند در دوران بارداری بر روی رشد جنین تاثیر منفی داشته باشد.

مصرف بیش از حد ممکن است به علت استفاده ترکیبی از اسطوخودوس اتفاق بیافتد . برای مثال ممکن است شما روزانه از شامپوی حاوی اسطوخودوس استفاده کنید و روزی یک فنجان هم دمنوش اسطوخودوس مصرف کرده و در شب نیز برای داشتن خواب راحت تر از رایحه اسطوخدوس استفاده کنید.در این صورت این گیاه دارویی در دوران بارداری می تواند مضر باشد در حالی که اگر فقط یک فنجان دمنوش مصرف می کردید (بدون استفاده از شامپو و رایحه درمانی)هیچ عارضه جانبی در پی نداشت .

طبق تحقیقات اخیر استفاده موضعی از روغن اسطوخودس و یا دمنوش آن می تواند بر روی هورمون های بدن و غدد درون ریز بدن تاثیر گذار باشد.به دلیل اینکه هنوز به صورت کامل مشخص نیست که آیا اسطوخودوس می تواند به صورت خطرناکی بر روی هورمون های زنانه در دوران بارداری تاثیر گذار باشد ، محققان توصیه می کنند اگر حامله هستید از این گیاه دارویی استفاده نکنید.علاوه بر این اگر برای درمان افسردگی و یا بی خوابی از داروهای آرامبخش و خواب آور مانند سیتالوپرام استفاده می کنید نباید از اسطوخودوس استفاده کنید. استفاده از روغن اسطوخودوس به صورت موضعی نیز ممکن است باعث بروز خارش پوست در دوران بارداری شود.اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره خواص اسطوخودس هستید مقاله نوشیدن چای اسطوخودوس برای پسرزایی را مطالعه کنید.این مقاله را توصیه می کنیم.

  تاثیری که چای اسطوخودوس در پسرزایی دارد

مصرف عرق اسطوخودوس در بارداری

مصرف عرق اسطوخودوس در بارداری

عرق اسطوخودوس یکی از بهترین عرقیاتی است که مادر باردار را به آرامش دعوت می کند. همچنین برای خانم های بارداری که سرماخورده اند بسیار مفید است، چون تب را کاهش می دهد. کمبود کلسیم در این دوران مشکل شایعی است که یکی از عوارضش گرفتگی عضلات است که عرق اسطوخودوس در باز کردن گرفتگی عضلانی مهارت خاصی دارد.البته باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

 

روغن اسطوخودوس در بارداری

خاصیت ضد درد روغن اسطوخودوس برای درد پشت بخصوص در زنان باردار بسیار مفید است و خستگی، بیماری صبحگاهی و تهوع شایع دوران بارداری را برطرف می کند.عوارض روغن اسطوخودوس برای دوران بارداری و شیردهی هنوز به اثبات نرسیده بنابراین توصیه می شود زنان باردار و مادران شیرده قبل مصرف با پزشک مشورت نمایند.

همچنین مطالب « تاثیر چای اسطوخودوس در پسرزایی » و « طبع اسطوخودوس » و « مضرات و عوارض اسطوخودوس » را حتما مطالعه کنید.

 

  خواص اسطوخودوس برای کاهش استرس،مقوی مغز، درمان عفونت
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *