فواید دمنوش گل گاو زبان در قاعدگی تا مضرات در دوران بارداری

در بین لیست انواع دمنوش های مفید برای بدن، یکی از آنها با نام دمنوش گل گاو زبان در بین خانم ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

خانم ها به نسبت آقایان در طول زندگی با دردهایی دچار می شوند که شاید ناخواسته به آن درگیر هستند. هر خانمی پس از رسیدن به سن بلوغ با علائم درد مواجه می شود. این درد می تواند برای بزرگ شدن سینه ها و همچنین برای شروع قاعدگی باشد. رفته رفته که به اوج بلوغ می رسد، درد هم شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

در واقع خانم ها تنها این درد را برای یکبار تجربه نمی کنند، بلکه از سن بلوغ تا سن یائسگی باید آن را برای هر بار عادت ماهانه تحمل کنند. برخی از مواقع شدت درد آنقدر افزایش می یابد که فرد نه می تواند چیزی بخورد و نه می تواند راه برود. به ناچار باید برای سرم زدن آماده شود.

در دوران قاعدگی خون زیادی از بدن یک خانم از دست می رود که با نشانه های ضعف همراه خواهد شد. همچنین پیش از این دوران هم علائم عصبی بودن، پرخاشگری، بی حوصلگی و افسردگی و… به سراغ او می آید.

 دمنوش گل گاو زبان ؛ از فواید در قاعدگی تا مضرات در دوران بارداری
تسکین دردهای قاعدگی

دمنوش گل گاو زبان و قاعدگی

یکی از توصیه هایی که شاید  جای قرص های مسکن را بگیرد، مصرف دمنوش گل گاو زبان در این دوران خواهد بود. همانطور که می دانید این دمنوش می تواند علائم عصبی و حتی فراتر از آن یعنی دردهای موجود را تسکین دهد.

با دمنوش گل گاوزبان در شروع دردهای قاعدگی حتی سیکل شما نظم خاص خود را می گیرد. در حقیقت برخی از مواقع به دلیل مشکلات مختلف این سیکل دچار یک بی نظمی می شود. این بی نظمی بر روی بسیاری از برنامه های زندگی شما اثرات منفی برجای می گذارد. به عنوان مثال می تواند به بارداری های ناخواسته منجربه شود.

خانم ها برای تسکین دردهای خود بهتر است تا این دمنوش را به صورت طولانی مدت مصرف نکنند. زیرا مصرف بیشتر از چهار روز می تواند علائم قاعدگی را تشدید می کند. پس بهتر است تا با شروع علائم تنها به مدت سه روز از آن مصرف کنید نه بیشتر!

 دمنوش گل گاو زبان ؛ از فواید در قاعدگی تا مضرات در دوران بارداری
خطر سقط جنین در بارداری

خطرات مصرف دمنوش گل گاو زبان در دوران بارداری

در دمنوش گل گاو زبان با توجه به خواصی که وجود دارد، موادی نهفته است که می تواند برای رشد جنین تأثیر عکس به دنبال داشته باشد. یکی از این مواد آلکالوئید بوده که به احتمال قوی سبب سقط جنین در حال رشد در رحم زن باردار می شود. بنابراین توصیه می کنیم که در دوران بارداری از خوردن این دمنوش به صورت جدی پرهیز نمایید.

حتی مصرف دمنوش گل گاو زبان در خانم هایی که در دوران شیرین شیردهی قرار دارند هم توصیه نمی شود. ماده ای که در پاراگراف قبل ذکر شد سبب بسته شدن غدد شیری شده و در نهایت این لذت را از شما می گیرد.

 

 

  خواص و طرز تهیه دمنوش نعناع و دارچین زنجبیل عسل لیمو آویشن
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *