تشخيص مدت زمان پارگي پرده بكارت / پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه

تشخيص زمان پارگي بكارت توسط پزشکی قانونی,تشخيص مدت زمان پارگي پرده بكارت,پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه,تشخيص زمان پارگي بكارت در پزشكي قانوني,مدت زمان پارگي بكارت,پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه,پزشك قانوني بكارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یک غشای نازک است که دهانه واژن را می پوشاند. این پرده شامل یک بافت همبند و فیبرهای عضلانی با رگهای خونی و پایانه های عصبی است.

تشخيص مدت زمان پارگي بكارت / پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه

آیا پرده بکارت با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است؟

پرده بکارت به راحتی قابل شناسایی است. معمولا این پرده از ورودی واژن 1-2 سانتیمتر فاصله دارد و نقش مرز بین اندام های تناسلی داخلی و خارجی را بازی می کند.

آیا پرده بکارت در همه خانم ها یکسان است؟

ظاهر و ساختار پرده بکارت مانند رنگ بدن یا رنگ مو منحصر به فرد است. در هر خانمی، شکل، نوع، ضخامت، الاستیسیته و تعداد رگ های خونی و پایانه های عصبی پرده بکارت متفاوت می باشد. برخی از پرده های بکارت الاستیک و قابل کشش هستند اما برخی اینگونه نیستند. پرده بکارت بعضی افراد دارای تعداد زیادی پایانه های عصبی است، در حالی که پرده بکارت برخی دیگر تعداد کمی پایانه عصبی می باشد.

تشخيص زمان پارگی پرده بكارت

هدف از پرده بکارت در بدن چیست؟

تا کنون، دانشمندان دلیل وجود پرده بکارت را متوجه نشده اند. یکی از رایج ترین نظریه ها این است که پرده بکارت نوعی مانع است که از ورود عفونت به بدن خانم های جوان جلوگیری می کند.

آیا همه خانم ها با پرده بکارت متولد می شوند؟

قطعا نه. تعداد کمی از آنها، حدود 0.03٪، بدون پرده بکارت متولد می شوند. این دختران به طور کلی هیچ مشکلی با توسعه سیستم اعصاب اندام های تولید مثل ندارند.

چگونه خون قاعدگی از طریق پرده بکارت عبور می کند؟

پرده بکارت دارای یک یا چند سوراخ برای خروج خون به صورت طبیعی است. در اکثر دخترها، پرده بکارت شبیه یک دونات است و یک سوراخ بزرگ دارد که یک یا دو انگشت داخل آن می شود. پرده بکارت با دو سوراخ شبیه بینی بسیار شایع است. بعضی از پرده های بکارت چند سوراخ کوچک دارند!

آیا سوراخ در پرده بکارت به قدری کوچک است که مانع از ورود انگشت یا تامپون می شود؟

گاهی اوقات سوراخ پرده بکارت خیلی کوچک است به طوری که نمی توان از تامپون استفاده کرد. با پزشکتان مشورت کنید تا متوجه شوید پرده بکارت شما چه نوع پرده ای است. این امر باعث می شود در هنگام استفاده از تامپون پارگی ناخواسته ایجاد نشود.

آیا پارگی پرده بکارت دردناک است و با خونریزی همراه است؟

پرده بکارت هر خانمی ساختار فردی دارد، به همین دلیل است که خونریزی و درد می تواند قوی یا ضعیف باشد و یا اصلا دردی نباشد. این مسئله عمدتا به ضخامت پرده بکارت بستگی دارد. هر چقدر پرده ضخیم تر باشد پارگی آن درد بیشتری دارد. خونریزی در اولین مقاربت جنسی تنها در 43٪ دختران اتفاق می افتد. مقدار خون از چند قطره تا خونریزی به مدت یک تا 3 روز متغیر است. اگر خونریزی بیش از 3 روز طول کشید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا پرده بکارت در اولین دخول پاره میشود؟

طی اولین دخول، پرده بكارت، معمولا در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود.گاهی بندرت پردهی بکارت به قدری ضخیم است که بهتر است با جراحی اندکی باز شده ، سپس دخول انجام شود.

امکان دارد قبل از اولین رابطه جنسی، پرده بکارت آسیب ببیند؟

در حقیقت، قبل از اولین رابطه جنسی ممکن است پرده بکارت آسیب ببیند، به عنوان مثال، در طول قاعدگی، معاینه پزشکی، جراحی یا هنگام استفاده از تامپون با اندازه اشتباه. همچنین ممکن است در هنگام صدمات، ضربه اشیاء مختلف، اعمال فیزیکی بیش از حد، و ورزش پرده آسیب ببیند.

آیا باکره ها باید به متخصص زنان مراجعه کنند؟

کنگره ملی زنان و زایمان توصیه می کنند همه دختران اولین معاینه زنان را بین سنین 13 تا 15 سال انجام دهند. پزشک اطلاعاتی در مورد مراقبت های بهداشتی زنان در اختیار خانم قرار می دهد و پزشک اطمینان می دهد که اندام های خانم به درستی رشد می کند یا خیر.

آیا باکره بودن بعد از 18-20 سالگی برای سلامتی بد نیست؟

باکره بودن به سلامتی آسیب نمی رساند. ممکن است کسل کننده به نظر برسد، اما باکره بودن 100٪ حفاظت در برابر بیماری های منتقله از راه جنسی و حاملگی های ناخواسته را فراهم می کند.

آیا پرده بکارت بطور کامل در اولین دخول پاره میشود؟

گاهی پرده بكارت با یك یا دو بار نزدیكی كاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و كمی خونریزی می كند. یعنی در تمام نزدیکی های اولیه ، مقداری خونریزی یا لک دیده می شود. در این موارد فرد در 5-6 بار نزدیکی اول ش لک می بیند.

آیا رنگ خون پارگی پرده بکارت متفاوت است؟

تفاوتی بین رنگ خون بکارت با خون قاعدگی وجود ندارد اما نکته مهمی که وجود دارد در حجم و قلت و کثرت خون ریزی است معمولا خون ریزی که از پاره شدن طبیعی پرده ایجاد می شود معمولا از یک قطره شروع می شود و حداکثر آن به قدری است که بتواند یک نوار بهداشتی را پر کند

پارگی پرده بکارت بدون درد چگونه امکانپذیر است؟

همیشه و در اکثر مطالب گفته ام که اگر برای اولین بار میخواهید اقدام به رابطه جنسی بکنید حتما سعی کن فضایی آرام و دلنشین و به دور از اضطراب و خستگی و استرس ایجاد کنید چرا که در این شرایط پارگی بکارت بدون درد یا با کمترین درد ممکن صورت می گیرد پس حتما از شب عروسی ، شب عقد و مشابه آن استفاده نکنید حتی المقدور .

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت میشود؟

خود ارضایی کاری ناپسندیده می باشد که در اغلب مواقع عوارض روحی و جسمی فراوان هم به دنبال خواهد داشت. اما نوع خودارضایی خیلی مهم است و باید اطلاع داشت که فرد به چه نحوه این کار را انجام داده است مثلا خود ارضایی مالشی منجر به پارگی بکارت نخواهد شد و بکارت جز با وارد کردن شی خارجی به داخل واژن دچار آسیب نمی شود مگر در موارد خاص و نادر .

در پرده بکارت ارتجاعی داشتن رابطه جنسی از قبل مشخص نیست؟

اما بافت پرده حلقوی قابل اتساع که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و “به علت همین حالت ارتجاعی” هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی سائیدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود. به همین علت ممکن است برای مرد این تصور پیش آید که همسر او باکره نیست.

  علائم پاره شدن پرده ی بکارت (هایمن) و انواع آن با تصویر و پارگی بکارت بدون درد

پزشک قانونی تشخیص زمان اولین رابطه

آیا بدون پارگی پرده بکارت امکان بارداری است؟

گاهی اوقات ، (بندرت) ممکن است بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حركت كرده و به طرف تخمك زن برود و حاملكی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.

آیا برای پارگی پرده بکارت نیاز به فشار زیاد از سوی مرد است؟

از آنجائیكه در نظر مردم پرده بكارت، پرده ای بسیار سفت و محكم است كه تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سكس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیكه، اگر زن هنگام سكس آمادگی كافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.چون پرده بکارت یک پوسته نازک است که فقط کافیست در چند ناحیه چاک بخورد .

احساس تنگی در دهانه واژن دارم، چکار کنم؟

در صورت احساس تنگی در دهانه واژن، بهتر است از كرم و ژلهای تسهیل كننده یا اسپری بی حس كننده استفاده كرد. ضمن اینكه تحریك زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

تشخيص مدت زمان پارگی بكارت حداکثر 2 هفته تا یک ماه امکان پذیر است!

تنها تا ۲ هفته بعد از پارگی بکارت از روی نشانه های ظاهری می توان تاریخ دقیق آن را تخمین زد. البته پزشک متخصص یا ماما تا یک ماه می تواند تاریخ پارگی را حدس بزند و بعد از آن دیگر به هیچ وجه زمان پارگی پرده معلوم نمی شود. از لحاظ شکل ظاهری اگر پرده بکارت ترمیم یافته نباشد لبه های پارگی جدید در پرده بکارت غالباً زخمی و به رنگ قرمز بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می گردد بعد از حدود ۱ هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود ۲ هفته لبه های زخم تقریباً گرفته می شوند. اگر پرده بکارت ترمیم یافته باشد مراحل فوق صورت نمی گیرد.

آیا رابطه جنسی تنها راه از بین رفتن پرده بکارت است؟

از جمله عواملی که می تواند موجب پارگی پرده بکارت شوند، عبارتند از: ورزش های سنگین مثل ژیمناستیک، اسب سواری و کاراته، آمیزش جنسی و مقاربت و دخول آلت مردانه، داخل شدن جسم خارجی در حال خود ارضایی، نداشتن پرده بکارت به صورت مادرزادی، عمل های لگنی وخیم، با احتمال کمی تصادف نیز می تواند سبب پارگی پرده بکارت شود.حتما برایتان جالب خواهد بود درباره از کجا بفهمم حلقوی هستم نیز بیشتر بدانید.

آیا احتمال ترمیم و خودسازی مجدد پرده در دراز مدت هست؟

احتمال بازسازی خود به خودی پرده بکارت تنها در اطفال و دختران در سنین پایین وجود دارد. پس از عمل ترمیم بکارت، تشخیص آن توسط متخصص با توجه به نوع عمل، وضعیت بخیه و نوع پوست بیمار متفاوت خواهد بود. معمولا عمل ترمیم پرده بکارت در نوع ارتجاعی نتیجه خوبی حاصل نمی شود. تشخیص سلامت انواع پرده بکارت توسط متخصص زنان تنها قابل اطمینان می باشد.

تشخیص زمان پارگی پرده بکارت توسط پزشکی قانونی امکان پذیر است ؟ آیا پزشک قانونی میتواند تشخیص دهد پارگی 10 ماه قبل صورت گرفته یا 3 سال قبل ؟

جواب: بله، پزشکی قانونی میتواند زمان تقریبی زوال پرده بکارت را تشخیص دهد لذا تشخیص این که 10 ماه قبل بوده و یا 3 سال قبل امکان پذیر میباشد.

سوال: پزشک قانونی بیشترین زمان رابطه جنسی که میتونه تشخیص بده چه مدته ؟ اگر از اخرین رابطه جنسی یک ماه گذشته باشه قابل تشخیص هست ؟

جواب: با سلام، پزشکی قانونی تا 3 هفته پس از وقوع رابطه جنسی قادر به تشخیص آن می باشد و پس از گذشت 3 هفته دیگر قابل تشخیص نیست.

سوال: سلام، رابطه جنسی داشتن از جلو تا چه زمانی بعد از رابطه توسط پزشکی قانونی تشخیص داده میشود و قابل اثبات است ؟

جواب: تا 3 هفته بعد از وقوع رابطه قابل تشخیص است.

تشخیص زمان اولین رابطه جنسی در چه صورت امکان پذیر است؟

خیر به هیچ عنوان بعد از یک سال تاریخ دقیق زوال بکارت مشخص نخواهد شد و تاریخ حدودی نیز فقط برای چند ماه آن هم به صورت حدودی مشخص میشود.

 

منابع:

ooma.org

delgarm.com

  پرده بكارت در چه عمقی است؟ فاصله دهانه واژن تا بكارت؟ فاصله ورودی واژن تا دهانه رحم
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.4/5 - (16 امتیاز)

9 نظرات

  1. سلام و وقت بخیر
    تناقض در گفته هایتان هست از طرفی عنوان می کنید پزشک قانونی نمی تونه تشخیص بده چه زمانی پرده بکارت برداشته شده از یه طرف می فرمایید می تواند تشخیص بدهد که سه سال یا ده سال پیش بوده است

    • پشتیبان

      سلام وقت بخیر
      فرق است بین تاریخ آخرین رابطه جنسی و تاریخ پارگی بکارت

    • محسن شمسیان

      سلام.فرض کنیم یه خانمی برا اولین بار،،روز گذشته،،رابطه جدی و موثر داشته.حالا حدودا تا سه یا پنج ماه آینده اگه بررسی بشه،،میتونن تقریبی حدس بزنن که همین اواخر(سه‌تاپنج‌ماه) اتفاق افتاده.روزشو نمیتونن تعیین کنن.این حدس و گمان بر اساس بدن خانم،،تا یکسال هم میشه که زمان‌تقریبی‌شو با معاینه فهمید.در ادامه تشخیص زمان
      اون،، تجربه اولین بار ،،کی بوده قابل استناد نیست. فقط مرد یا پسری که با این خانم ازدواج میکنه فقط میتونه‌احساس کنه

  2. سلام اکر تنها یک بار حدود یک سال ونیم قبل اتفاقی اونم ن بطور کامل افتاده باشه آیا قابل تشخیص هست راهی هست ک بشه تشخیص داد

    • پشتیبان

      سلام بستگی مواردی دارد. میتوانید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید بررسی کنند

  3. سلام خسته نباشید پرده بکارت نداشت الان میگه که این کار من بوده چگونه میتوان تشخیص داده بشه که اولین بار چه زمانی بوده

    • پشتیبان

      سلام به پزشک زنان و پزشکی قانونی مراجعه کنید بررسی کنند

  4. سلام دزشک ماما میتونه اشخیص بده که اخرین زمان کی بوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *