از کجا بفهمم حلقوی هستم / پرده بکارت حلقوی ساده و ضخیم چیست

از کجا بفهمم حلقوی هستم ,بکارت ,بکارت حلقوی ساده چیست ,تفاوت حلقوی و ارتجاعی ,حلقوی ضخیم ,حلقوی قابل اتساع ,حلقوی پل دار,حلقوی کنگره ای ,عکس بکارت حلقوی ,عکس حلقوی,پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت یک رینگ مخاطی ضخیم یا ظریف گرداگرد دهانه ورودی واژن می‌باشد که دارای یک غشاء نسبتاً نازک و لاستیکی کشش‌دار است. در بیشتر پرده‌ها یک دهنه ۱ تا ۲ سانتی‌متر باز برای خارج شدن خون هنگام عادت ماهانه وجود دارد.

 

از کجا بفهمم حلقوی هستم / پرده بکارت حلقوی ساده و ضخیم چیست

اندازه بزرگی این دهنه و شکل آن در افراد مختلف متفاوت است. به طوری که در برخی دختران شکل یک حاشیه باریک را دارد اما در برخی دیگر به صورت هلالی شکل بوده و تقریباً نیم دهنه واژن را می‌پوشاند.

 

از کجا بفهمم حلقوی هستم

پرده‌ بکارت حلقوی در دو نوع قابل اتساع و غیر قابل اتساع است. معمولا پرده های غیرقابل اتساع یا غیر قابل باز شدن در حین اولین دخول آلت تناسلی مردانه پاره می‌شوند و مانند سایر انواع این نوع پرده‌ها هستند. اما نوع حلقوی قابل اتساع علی رغم دخول ممکن است پاره نشده و برای مردان این تصور را ایجاد کند که همسر آن‌ها باکره نیست.

 

آسیب دیدگی پرده بکارت حلقوی به چه صورتی است؟

در پژوهشی که توسط پزشکی قانونی کشور در مورد مراجعه کنندگان برای معاینه پرده بکارت انجام شد مشخص گردید که بیشترین فراوانی انواع آناتومیک پرده بکارت مربوط به پرده بکارت حلقوی با لبه صاف می‌باشد همچنین از نظر نوع پرده، پرده بکارت حلقوی قابل اتساع با لبه صاف بیشترین موارد را به خود اختصاص می‌دهد.

 

انواع آسیب‌های مشاهده شده در پرده بکارت شامل:

پارگی

ساییدگی

متسع و مدخوله است.

 

در پرده‌های بکارت حلقوی غیر قابل اتساع بیش از نیمی از آسیب دیدگی‌ها شامل پارگی بکارت است ولی در مورد پرده بکارت حلقوی قابل اتساع، ساییدگی عامل 80 درصد آسیب دیدگی می‌باشد که این نشان از قابلیت ارتجاعی و کشسانی در پرده بکارت حلقوی قابل اتساع دارد.پیشنهاد می‌کنیم درباره سوالات درباره ترميم بكارت نیز مطالعه کنید.

 

ساعت بندی در آسیب دیدگی پرده بکارت چیست؟

در علم پزشکی ورودی واژن را به یک دایره ساعت مانند تشبیه کرده و نواحی آسیب دیدگی را با مشخص کردن ساعت مورد نظر تعیین می‌کنند. بیشترین نواحی آسیب دیده (پارگی و ساییدگی) در پرده‌های حلقوی در ناحیه ساعت‌های 6-9 و 3-6 می‌باشد.

 

  علت درد بعد از اولین دخول / علت عدم خونریزی در اولین دخول

پرده بکارت حلقوی ساده

 

تعیین پارگی پرده بکارت حلقوی قابل اتساع و غیر قابل اتساع چگونه است؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی غیر قابل اتساع معمولاً 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می‌آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می‌کنند. پارگی‌ها معمولاً از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می‌شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.

 

توجه : داشتن رابطه جنسی بدون پارگی پرده بکارت توسط پزشکان از روی سائیدگی لبه‌های سوراخ پرده بکارت قابل تشخیص است همچنین با توجه به این که در پرده‌های قابل اتساع به دنبال تماس جنسی پارگی حادث نمی‌شود لذا در معاینه افراد دارای این نوع پرده باید دقت کافی دربررسی مخاط واژن و وضعیت چین‌های آن انجام شود.

 

باز شدگی و گشاد شدن دهانه واژن در اثر رابطه جنسی

باز شدگی مجرای واژن پس از دخول در اثر صاف شدن نسبی چین‌های واژن ایجاد می‌شود. در این حالت مجرای واژن معمولاً تا حدود دو سوم طول خود باز می‌گردد و چین‌های باز شده واژن بخوبی قابل مشاهده است. که در این حالت خواب چین‌ها بر خلاف حالت اولیه آن همه به یک سو یعنی بسوی دهانه واژن نبوده و بطور نامنظم به این سو و آن سو می‌باشد.

 

رابطه جنسی تنها راه از بین رفتن پرده بکارت نیست

عوامل و مسائل متعددی باعث پارگی و از بین رفتن این قسمت از دستگاه تناسلی زنان می‌گردد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

– ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته

– انجام نزدیکی و مقاربت و دخول آلت مردانه

عمل خود ارضایی اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد می‌تواند سبب پارگی پرده می‌شود.

خودارضایی زنان نیز می‌تواند باعث آسیب پرده بشود. این عضو بدن بافتی بسیار حساس و نازک دارد كه نسبت به کوچک‌ترین تحریک آسیب‌پذیر است. گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده نمی‌رساند ولی همین آسیب جزئی كه برگشت‌ناپذیر و قابل تشخیص است نیز سبب حساس شدن می‌شود. احتمال پارگی پرده بر اثر خودتحریکی و پیامدهای روانی ناشی از آن وجود دارد.

 

– عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده مواجه هستند.

– با احتمال کمتری تصادف نیز می‌تواند سبب پارگی پرده شود.

– جراحی‌های لگنی وخیم

 

دلیل عدم خون‌ریزی برخی از زنان در اولین رابطه جنسی چیست؟

در حالتی که زن هنگام نزدیكی آرام و بدون تنش باشد، زمان كافی برای عشق‌ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی كند و دهانه واژنش به اندازه كافی مرطوب باشد، دخول به نرمی انجام می‌شود و به این ترتیب ممکن است زن در اولین ارتباط خون‌ریزی نداشته باشد. ‌اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع كند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون‌ریزی و درد خواهد داشت.

 

پرده بکارت ضخیم

در این نوع ، ضخامت پرده بیش از حد نرمال بوده و دخترانی که این نوع پرده را دارند دارای رابطه جنسی دردناک تری هستند و خونریزی بیشتری دارند. در بعضی موارد، پارگی پرده بکارت در این افراد تا حد پارگی واژن هم پیش می رود.

 

پرده بکارت پل دار

در این مدل پرده بوسیله نواری به دوبخش تقسیم می شود و تا نوار مزبور پاره نشود دخول ممکن نمی شود .البته گاه یکی از سوراخ ها ظاهری به قدری وسیع است که مانند پرده حلقوی وقابل اتساع دخول از آن صورت می پذیرد .این نوع پرده داری 2 منفذ است.

 

پرده بکارت حلقوی ساده یعنی چی

از نظر کاربردی به انواع کم مقاومت که خونریزی میکنن و انواع ارتجاعی که 50 درصد خونریزی دارند تقسیم میشود .امکان دارد پرده حلقوی ساده خونریزی نکند وقانون کلی وجود ندارد.

 

مطالب مشابه:

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم / خاصیت ارتجاعی یعنی چه

علت خونریزی دختر باکره / نداشتن خونریزی در شب عروسی

انواع پرده بکارت / شکل و عکس انواع بکارت

 

 

 

  خون نیامدن در زفاف / از پرده بکارت خون نیومد / عکس دستمال خونی شب عروسی
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *