ترمیم پرده بکارت / هزینه ترمیم پرده بکارت / حكم شرعی ترميم بكارت

هزینه ترميم بكارت,ترمیم پرده بکارت, هزینه ترمیم پرده بکارت,حكم شرعی ترميم بكارت,هزینه ترميم بكارت سال 98,هزینه ترميم بكارت با ليزر,راه‌های ترمیم پرده بکارت,هایمنوپلاستی

پرده بکارت یا hymen برگرفته از نام الهه عروسی در فرهنگ یونان باستان است. در زبان فارسی بكارت به مفهوم دوشیزه بودن، دختری و تازگی استفاده می‌شود. پرده یک رینگ مخاطی ضخیم یا ظریف گرداگرد دهانه ورودی واژن می‌باشد. این پرده یک غشاء نسبتا نازک و لاستیکی کشش‌دار است. انواع پرده بکارت شامل پرده بکارت حلقوی، مشبک، دندانه دار و… می‌شود که هر کدام اگر در معرض آسیب‌هایی قرار گیرند دچار پارگی خواهند شد. از جمله عوامل مهم در پارگی پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ورزش‌های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته

انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه

عمل خود ارضایی دختران اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد می‌تواند سبب پارگی پرده می‌شود.

عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده مواجه هستند.

با احتمال کمتری تصادف نیز می‌تواند سبب پارگی پرده  شود.

جراحی‌های لگنی وخیم

با مطالعه آسیب دیدگی پرده بکارت ارتجاعی و حلقوی اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

ترمیم پرده بکارت / هزینه ترمیم پرده بکارت / حكم شرعی ترميم بكارت

راه‌های ترمیم پرده بکارت

این جراحی به روش‌های لیزری، رادیوسرجریکال تکنیک و یا با چاقوی جراحی صورت می‌گیرد. جدیدترین روش‌هایی که برای ترمیم بکارت صورت می‌گیرد به شرح زیر است:

1. ترمیم پرده با استفاده از شیاف (داروی معجزه آفرین)

به این شیاف در انگلیسی‌ یا plastic membrane می‌‌گویند که پوست پلاستیکی معنا می‌‌دهد یا vaginal suppository که معنای آن شیاف واژن است. بیشترین مشتری‌های این پوست مصنوعی در کشورهای اروپای زنان مهاجر از کشور‌های اسلامی هستند. کافی است زنانی که اصطلاحا پرده بکارت خود را از دست داده اند، نیم ساعت قبل از رابطه جنسی در شب عروسی، این دارو را به صورت شیاف استعمال کنند تا اثرات معجزه آفرین آن را ببینند. این شیاف در دمای درونی بدن، پوسته ژلاتینی خود را پاره می کند و محتوی آن به صورت مایع قرمز رنگی از واژن خارج می شود.

2. روش ترميم بكارت alloplant

این روش ترمیم پرده کاملا موقتی است که ۱هفته قبل از ازدواج صورت می‌گیرد

3. روش ترميم بكارت STID

جدیدترین متد ترمیم  بکارت روش STID می‌باشد که روش بخیه سه لایه‌ای لبه‌های بکارت است. (بخیه سه stratums سراسر introitus)

هایمنوپلاستی یا عمل ترمیم بکارت

ترمیم پرده بکارت با استفاده از بافت مجاور به همان جایی که پرده بکارت اصلی بوده است را هایمنوپلاستی گویند. هایمنوپلاستی را می توان هر زمان پس ازپارگی پرده بکارت انجام داد. به طور معمول عمل ترمیم پرده بکارت یا هایمنوپلاستی می‌توان به صورت سرپایی تحت بی حسی موضعی با برخی از آرام بخش‌ها انجام داد. این روش حدود یک ساعت طول کشیده و بیمار می تواند در روز بعد از عمل جراحی به کار خود برگردد. پرده بکارت در زمانی در حدود شش هفته بهبود می‌یابد.
هایمنوپلاستی باید توسط یک جراح با تجربه و خبره انجام گیرد. ترمیم پرده بکارت یک عمل جراحی ظریف و بسیار شخصی است و می‌بایست با جراح قبل از عمل به‌طور کامل در مورد چگونگی جراحی بحث و صحبت کنید. همچنین باید با جراح احساس راحتی داشته و در مورد دلایل خود، ترس‌ها و امیدهای مربوط به بازسازی پرده بکارت مشورت کنید. برخی از زنان ترکیبی از  این نوع جراحی با دیگر عمل جراحی واژن و یا لبیا را همزمان انجام می‌دهند. ترمیم به شکل طبیعی رخ نمی‌دهد. پرده بکارت دارای لایه‌ای است که می‌تواند جابجا شده و  به بخشی از قسمتی که پاره شده بخیه بخورد در نتیجه شبیه به یک حلقه کوچک شود و سپس این دو با یکدیگر به ناحیه تحتانی پیوند داده می شود تا مانند پرده بکارت اصلی بنظر آید. سوراخ آن به اندازه کافی کوچک است تا در شب زفاف پاره شده و خونریزی کند. گاهی پوشش لب واژن ممکن است برای ایجاد پرده بکارت جدید مورد استفاده قرار گیرد. این قطعه از پوست شامل شبکه‌ای از رگ‌ها است و با ساخت پرده بکارت نو و بعد از مقاربت به اندازه کافی خونریزی می‌کند. برای عمل ترمیم پرده بکارت، ممکن است بیهوشی موضعی یا عمومی سبک جهت عدم احساس درد تجویز شود.

  بررسی پارگی پرده بکارت با خودارضایی، یبوست، مالش و انگشت

عوارض عمل ترمیم پرده بکارت
عوارض عمل ترمیم پرده بکارت

امکان از دست دادن حس در ناحیه عمل و عفونت وجود دارد. عمل ترمیم پرده بکارت در اکثر موارد با استفاده از نخ بخیه نازک و قابل جذب و دوختن غشاء پوستی پرده در قسمت آسیب دیده صورت می‌گیرد و در مواردی برای تقلید خونریزی از کپسول های ژلاتینی حاوی خون مصنوعی استفاده می‌شود و در کل دخول آلت تناسلی مرد با پاره شدن پرده دوخته شده همراه با درد و خونریزی خواهد بود. در مجموع بعد از جراحی ناحیه عمل شده متورم می‌شود و ناراحتی و درد به مرور کاهش خواهد یافت. با توجه به نوع جراحی توصیه می‌شود که فرد به مدت ۳ تا ۶ ماه از رابطه جنسی خودداری کند تا ناحیه مربوط به جراحی به‌طور کامل بهبود یابد.

ترمیم پرده بکارت از منظر شرع و قانون

مقام معظم رهبری: جایز نیست.

آيت الله العظمى سيستانى: این عمل جراحی حرام است چون مستلزم نگاه به عورت و احیانا لمس آن است و همچنین فریب دادن و معرفی خود به خواستگار به عنوان باکره جايز نيست.

آيت الله العظمی مکارم شيرازی: در مورد ترمیم در صورتی که واقعاً ضرورتی برای اين کار احساس شود، جراحی فوق شرعاً اشکالی ندارد و بر دختر لازم نيست وضع خود را به شوهر بگويد، اما اگر بعداً بر شوهر ثابت شد که دختر باکره نيست، حق فسخ نکاح را دارد.

آیت الله وحید خراسانی: اگر می‌خواهند به عنوان دختر بکر با او ازدواج نمایند باید اطلاع دهد که بکر نیست و انجام کاری که متوقف بر عمل حرامی (مثل لمس یا نظر به عورت توسط غیر همسر) است ارتکاب آن کار حرام است.

در قانون اساسی هيچ تصريحی بر قانونی يا غير قانونی بودن اين عمل وجود ندارد، اما برخی از متخصصين پزشكی قانونی می‌گويند بر اساس ماده 647 قانون مجازات اسلامی، می‌توان آن را تدليس در ازدواج دانست و برای زن مذكور حكم قضايی زندان صادر كرد و بر اساس ماده 554 قانون مجازات اسلامی، می‌توان برای پزشک مربوطه نيز حكم قضايی زندان صادر نمود.

منبع:ستاره

  علت خونریزی دختر باکره / نداشتن خونریزی در شب عروسی
پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.1/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *