مضرات گل گاو زبان برای کبد / عوارض گل گاو زبان در بارداری

گل گاو زبان یک گیاه یک ساله خودرو است که بهترین و شناخته شده‌ترین کاربردها و فواید آن درمان سرماخوردگی و تسکین و آرامش بخشی آن است. این گیاه هم مانند تمام گیاهان دارویی باید به اندازه مصرف شود و استفاده از آن برای برخی از افراد ایمن نیست. در ادامه این مقاله از سایت ما را دنبال کنید تا موارد منع مصرف و مضرات و عوارض استفاده بیش از حد آن را با هم بررسی کنیم.

عوارض و مضرات گل گاو زبان

افرادی که فشار خون دارند، مراقب باشند

اگر چه این گیاه به اشتباه برای افرادی که فشار خون دارند، توصیه می‌شود. اما خود ممکن است مسبب ایجاد فشار خون بالا شود. اگر به بیماری فشار خون مبتلا هستید و قصد دارید، از این گیاه استفاده کنید، بهتر است در کنار آن از لیمو که مصلح آن است، کمک بگیرید. ترکیب لیمو و گل گاو زبان نه تنها برای فشار خون مضر نیست که میتواند به بهبود آن هم کمک کند.

مضرات گل گاو زبان

در دوران بارداری یا شیردهی گل گاو زبان را کنار بگذارید

گیاه گل گاوزبان دارای مقادیری از آلگالوئیدها است که می‌تواند برای جنین خطرناک باشد. خیلی از مردم فکر می‌کنند که استفاده از داروهای گیاهی یا حتی دمنوش‌ها به خاطر اثرات ملایم‌تری که دارد، خطرناک نیست. در حالی که همین داروهای گیاهی و مواد خوراکی که به سادگی در دسترس قرار دارند، اگر در زمان اشتباه و توسط افراد غلط استفاده شوند، ممکن است حتی کشنده باشند. زنان حامله معمولا باید تمام غذاهای خود را با احتیاط و با آگاهی از اینکه این ماده خطری برای جنین ندارد، انتخاب کنید. این مورد شامل دمنوش‌ها و گیاهان دارویی هم می شود.

وجود آلکالوئید باعث شده است که گل گاو زبون برای زنانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند و همچنین نوزادان و کودکان هم مضر باشد.

این دمنوش لاجوردی خوش منظره را از دسترس کودکان‌تان دور کنید

همانطور که گفتیم و باز هم تاکید می‌کنیم، این گیاه به خاطر داشتن آلکالوئیدها برای نوزادان و کودکان بسیار مضر است. پس بهتر است مطمئن شوید که کودک یا نوزاد شما به این گیاه دسترسی نداشته باشند.

مضرات گل گاو زبان برای تشدید درد و مشکلات سنگ کلیه

مصرف این گیاه برای کسانی که سنگ کلیه دارند، مضر است. چرا که درد و ناراحتی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

  خواص روغن گل گاو زبان برای پوست، مو، لاغری و سلامتی

مضرات گل گاو زبان و ناراحتی معده

در صورتی که در استفاده از این گیاه زیاده روی کنید، ممکن است دچار معده درد و اختلال در عملکرد دستگاه گوارشی شوید. همچنین گل گاو زبان برای کسانی که سنگ صفرا دارند، مضر است و می‌تواند درد آن‌ها را بیشتر کنند.

اختلالات دارویی

داروهایی که سیستم عصبی را هدف قرار می‌دهند، مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب، قرص‌های آرامش بخش و خواب آور و همچنین آنتی هیستامین‌ها و داروهای کنترل فشار خون می‌تواند با این گیاه تداخل دارویی ایجاد کند. پس بدون مشورت پزشک از گل گاو زبان استفاده نکنید.

مضرات استفاده بیش از اندازه گل گاو زبان

گل گاوزبان هم مانند تمام گیاهان دارویی باید با احتیاط و به اندازه مصرف شود. در ادامه با برخی از عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه این گیاه اشاره می‌کنیم.

مصرف زیاد این گیاه برای تمام گروه‌های سنی و هر دو جنسیت مضر است.

استفاده از آن بیش از 5 روز متوالی، باعث اعتیاد به این گیاه می‌شود و مانند مصرف بیش از اندازه چای یا قهوه، تبعات خاص خود را به همراه دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که یکی از عوارض مصرف بیش از اندازه این گیاه این است که ممکن است برای کبد مضر باشد.

استفاده بیش از حد از این گیاه شما را به فشار خون بالا مبتلا می‌کند.

در نهایت در صورتی که دارو مصرف نمی‌کنید، باردار نیستید، بچه شیر خواره ندارید و به بیماری فشار خون مبتلا نیستید، می‌توانید نهایتا روزی یک مرتبه از این گیاه استفاده کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

یک نظر

  1. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *