همه چیز در خصوص عوارض واکسن کرونا

با همه گیر شدن بیماری کرونا همه منتظر واکسن این بیماری بودیم تا بتوانیم بدون استرس به زندگی ادامه دهیم. اما نگرانی جدید خیلی از ما مقوله عوارض واکسن کرونا است. در ادامه با سایت ما همراه باشید.

 

 

در بررسی‌هایی که روی تمام واکسن‌های کوید۱۹ انجام شده است نشان می‌دهد، بیشتر عوارض واکسن کرونا کم و ناچیز است.

 

 

همه چیز درباره عوارض واکسن کرونا و پیامدهای بهبودی از کرونا

بیماری کرونا بسیار پیچیده و عوارضی که این بیماری بر بدن افراد بهبود یافته می گذارد متنوع است. همچنین واکسنها هم عوارض متعددی نشان می دهند.

عوارض واکسن کرونا در چند روز پس از تزریق، از اخبار پربازدید امروز در حوزه کرونا بود. در بررسی‌هایی که روی تمام واکسن‌های کوید۱۹ انجام شده است نشان می‌دهد، بیشتر عوارض جانبی این واکسن‌ها کم و ناچیز است . در واقع هر زمان که عارضه‌ای جانبی بر اثر تزریق واکسن کرونا پیش می‌آید، به‌طور معمول چند روز بیشتر نمی‌ماند و زود درمان می‌شود.

تحقیقات می گوید این بیماری غیرقابل پیش بینی و به‌طور بالقوه مرگبار است. و باید گفت گزارش‌های بسیاری مبنی بر موثر و ایمن بودن واکسیناسیون کوید۱۹ ارائه شده است که امیدوارکننده‌اند. در این میان عوارض جزئی هم دیده می‌شود که نوع شدید آن مانند واکنش‌های شدید آلرژی بسیار نادر هستند و این موارد نمی‌توانند دلیلی برای پیشگیری از واکسیناسیون شوند.

همه چیز در خصوص عوارض واکسن کرونا

البته هر درمان جدیدی فواید و عوارضی دارد و افراد می‌توانند در استفاده از آن درمان خاص تصمیم‌گیری کنند. اما براساس داده‌های موجود، دریافت واکسن می‌تواند بهتر از پرهیز از آن باشد.

 

 

عوارض پیدا و پنهان واکسن و پیامدهای بهبودی از کرونا

مسئله عوارض واکسنهای کرونایی در خبر دیگری هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. پدر علم ژنتیک ایران با بیان اینکه ماهیت تولید واکسن، ویروس های ضعیف شده است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری به افراد تزریق می کنند، گفت: واکنش به واکسن مثل بیماری، به ویژگی های ژنتیکی افراد بر می گردد و هر بدنی واکنش متفاوتی به واکسن نشان می دهد .

واقعیت این است که برخی بیماران به شدت در معرض خطر بیماری کرونا قرار دارند. از جمله اینکه محققان دانشگاه پنسیلوانیا واقع در آمریکا دریافتند افراد آلوده به ویروس اچ آی وی (HIV) و بیماری ایدز بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن قرار دارند .

همچنین اعلام واردات محموله های سنگین واکسن توسط هلال احمر امروز خبرساز بود. دیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به ورود محموله ۱۰ میلیونی واکسن کرونا در خرداد از طریق هلال احمر به داخل کشور گفت: تمام محموله‌های وارد شده توسط سازمان از همان فرودگاه تحویل وزارت بهداشت می شود.

 

 

عوارض پیدا و پنهان واکسن و پیامدهای بهبودی از کرونا

تا کنون ۱۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین امروز در خبری اعلام شد محققان ایتالیایی دریافتند پادتن‌های ویروس کرونا که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در بدن بیماران تولید می‌شود، به مدت هشت ماه پس از ابتلا به بیماری در بدن آن‌ها باقی می‌ماند .

این تحقیقات با مطالعه ۱۶۲ بیمار که در جریان موج اول پاندمی در بیمارستان بستری شدند، انجام گرفت و در آن مشخص شد صرفنظر از شدت بیماری، سن بیماران یا وجود سایر عوامل بیماری‌زا، پادتن‌های کووید ۱۹ به مدت هشت ماه در بدن بیماران بهبودیافته باقی می‌مانند.

  همه آنچه باید در خصوص واکسن آسترازنکا بدانید

موضوع خطر افزایش انتقال کرونا در دورهمی ها مورد توجه یک مقام بهداشتی بود. معاون علوم پزشکی گیلان، سرایت بیماری کرونا در دورهمی ها را جدی دانست و گفت: به ویژه با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.

نتیجه یک تحقیق جدید حاکی از آن است، افسردگی در میان زنانی که تازه مادر شده‌اند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا حداقل دو برابر افزایش داشته است .

 

 

چرایی تفاوت در عوارض واکسن کرونا در افراد مختلف

برخی افراد گمان می کنند که حتما بعداز تزریق واکسن کرونا باید دچار عوارضی مانند تب، بدن درد و … شوند تا از اثربخشی واکسن مطمئن شوند، اما این تصور درست نیست. حال باید پرسید که چه چیزی باعث ایجاد این عوارض می شود؟.

به گزارش ایسنا، بسیار پیش آمده که افراد پس از دریافت واکسن کرونا به دنبال بروز عوارضی مانند تب، بدن درد و سردرد در خود هستند تا از عملکرد موثر سیستم ایمنی خود در ایجاد حفاظت علیه ویروس مطمئن شوند.

این درحالی است که باید توجه کرد که سیستم ایمنی بدن با دو مکانیسم متفاوت در برابر هرگونه ماده خارجی از جمله واکسن عمل می‌کند؛ یکی سیستم ایمنی ذاتی که بلافاصله وارد میدان می‌شود و دوم سیستم ایمنی اکتسابی که روزها تا هفته‌ها طول می‌کشد تا علیه ماده خارجی فعال شود.

بر اساس اعلام سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی، عوارضی که بلافاصله پس از تزریق پیدا می‌شوند حاصل عملکرد سیستم ایمنی ذاتی بوده که این عملکرد هم فرد به فرد متفاوت است.

این در حالی‌ست که ایمنی طولانی‌مدت به دنبال فعالیت سیستم ایمنی اکتسابی و لنفوسیت‌ها است و بنابراین مستقل از میزان بروز عوارض در روز پس از تزریق است.

عوارض واکسن بسیار خفیف است

 

 

عوارض واکسن بسیار خفیف است

فرهاد ابول نژادیان گفت: تاکنون موارد مشکوکی از عوارض واکسن کرونا مشاهده شده که کمیته علمی وزارت بهداشت در حال بررسی این موارد است، البته تب، ضعف و بیحالی از عوارض طبیعی واکسن‌ها هستند که در بیشتر افراد بروز می‌کنند.عوارض واکسن کرونا بسیار خفیف است

وی به بروز بیماری گیلن باره در یک نفر ۱۰ روز پس از تزریق واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون مشخص نشده که بروز این بیماری ناشی از عوارض واکسن بوده یا بر حسب اتفاقی رخ داده، این در حالی است که عوارض آن در مقابل مرگ و میر‌ها بسیار خفیف است.

ابول نژادیان بیان داشت: نمی‌توان بروز هر گونه بیماری را به واکسیناسیون کرونا ارتباط داد، زیرا از ۳۷ هزار پرسنل بهداشت و درمان خوزستان که واکسن کرونا دریافت کردند، تنها ۲۳ نفر آن‌ها به این ویروس مبتلا شدند که ۱۰ نفر آن‌ها اصلا واکسن نزده بودند، همچنین ۱۳ نفر دیگر علائم خفیفی داشتند که این موضوع نشان می‌دهد که طرح واکسیناسیون به خوبی عمل کرده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۹۲ درصد کادر بهداشت و درمان خوزستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند و ۸ درصد باقیمانده اغلب به دلیل بارداری و شیردهی امکان واکسیناسیون آن‌ها وجود نداشت.

همچنین مطالب آموزش ثبت نام واکسن کرونا و  چه کسانی واکسن کرونا نزنند؟ و آیا تزریق واکسن کرونا ضروری است؟ و آیا واقعا تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری است؟
را مطالعه نمایید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *