عوارض خود ارضايي از نظر اسلام / عوارض خود ارضايي از نظر علمي

عوارض خود ارضايي از نظر علمي در زنان,عوارض خود ارضايي از نظر اسلام, عوارض خود ارضايي از نظر علمي,عوارض خودارضايي از نظر اسلام,عوارض جسمی خود ارضايي از نظر علمي

از نظر اسلام هر نوع رابطه جنسی فقط و فقط مابین زوجین تعریف شده که امروزه ثابت‌ شده افرادی که رابطه جنسی را با افراد مختلف تجربه کرده‌اند در زندگی زناشویی خود در این زمینه دچار مشکل‌های جدی شده تا جایی که زندگی مشترک آن‌ها به جدایی ختم گشته پس عمل خود ارضایی هم که به‌نوعی یک رابطه جنسی یک‌طرفه می‌باشد در دسته این نوع رابطه‌ها قرار می‌گیرد.

عوارض خود ارضايي از نظر اسلام / عوارض خود ارضايي از نظر علمي

استمناء (خود ارضایی) در احکام و قوانین شرعی یکی از گناهان کبیره به‌حساب می‌آید. مطمئناً هر آنچه از نظر اسلام نقض شده باشد از نظر جسمانی یا روحی برای انسان مضر بوده و هست.

گناه خود ارضایی از دیدگاه روایات و احادیث

دلیل حرمت استمناء آیاتی از قرآن مجید است که ضمن بیان صفات مؤمنین و صفات اهل بهشت، می‌فرماید: «و آن‌ها که دامان خویش را (از بی‌عفتی) حفظ می‏‌کنند، جز با همسران و کنیزان (که در حکم همسرند آمیزش ندارند)، چرا که در بهره‌گیری از این‌ها مورد سرزنش نخواهند بود! و هر کس جز این‌ها را طلب کند، متجاوز است! » فقها و مفسرین از این آیه برای حرمت و گناه خود ارضایی استفاده کرده‌اند چرا که خود ارضایی نیز بهره‌گیری جنسی از غیر راه‌هایی است که در آیه مجاز شمرده شده است. علاوه بر این آیه روایات زیادی از ائمه معصومین(ع) داریم که دلالت بر حرمت خود ارضایی دارد. از این عمل در روایات با عناوین و اسامی مختلفی مثل دلک (مالیدن آلت با دست)، بازی با آلت (عَبِثَ بِذَکَرِهِ )، الْخَضْخَضَةِ، النَّاکِحُ نَفْسَهُ (ازدواج با خود) و نَاکِحُ الْکَفِّ (ازدواج با کف دست) تعبیر شده است. روایات زیر در مورد تقبیح و گناه خود ارضایی آورده شده است.

رسول خدا (ص) فرمودند:‌ استمنا كننده با دست، ملعون است.

پيامبر اکرم (ص) در جای دیگری فرمود: هر کس شهوتش را با دست (و هر طريق ديگری غير از مسير طبيعی و ازدواج) دفع کند، مورد لعنت و نفرت خداوند است.

امام صادق (ع) درباره مردی که با چهارپایان نزدیکی می‌کند یا از راه مالیدن آلت تناسلی با دست جنب می‌شود فرمود: این کارها و شبه آن زنا هستند.

امام صادق (ع) فرمود: مردی را پیش حضرت علی (ع) آوردند که با آلت خود بازی کرده (و به این طریق خود را ارضا می‌کرد)، حضرت آن‌قدر بر روی دست‌های او زدند که دستانش قرمز شد و سپس با بودجه بیت‌المال او را متأهل نمودند.

ابو بصیر گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی‌زند و به آنان نظر نمی‌کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی‌سازد و برای آنان عذابی دردناک است، یکی از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح (خود ارضایی) کرده‌اند.

از امام صادق (ع) درباره خضخضه”( استمناء با دست ) سؤال شد، در جواب فرمود: گناه خود ارضایی گناه بزرگی است که خداوند متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و کسی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود ازدواج کرده باشد و اگر من بدانم که کسی این کار را انجام داده است با او غذا نمی‌خورم! سؤال کننده عرض کرد: ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال در کتابش را برای من بیان کنید! حضرت فرمود: این آیه که می‌فرماید: کسی که از غیر این (راه‌های مجاز شرعی برای نیازهای جنسی خود) استفاده کند ظلم کرده است.

امام صادق (ع) فرمود: خداوند با نظر رحمت به استمنا کننده نمی‌نگرد. فعل حرام، عصيان و مخالفت با فرمان حق‌تعالی است. کم و زيادش در حکم اصلي تفاوت ايجاد نمی‌کند. هر مقدار به‌اندازه خود گناه است. اگر کم صورت گيرد، به‌ اندازه خود و اگر زياد باشد، به همان اندازه، اما در مورد تعداد دفعات زياد، گناه ديگری هم هست و آن تکرار گناه است که تکرار و اصرار بر گناه، گناه ديگری محسوب می‌شود.

پيامبر اکرم (ص) فرمود: “لا تنظروا الي صِغِرَ الذنب و لکن انظروا اِلي مَنِ اجتَر أتم. به کوچکی گناه منگريد، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگريد که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌ايد.

رسول اکرم (ص) فرمود: کسی که با کف دست خود ازدواج کند (استمناء با دست) از رحمت خدا به دور است.

نظر مراجع در مورد  گناه خود ارضایی

همه مراجع بالاتفاق معتقدند که خود ارضایی عملی حرام است و گناه خود ارضایی جزء گناهان کبیره است. همچنین بین این مراجع و فقها تفاوتی در حکم این نظریه وجود ندارد.

آیت الله سیستانی: حرام و گناه کبيره است، ولى كفاره ندارد و حکم آن اين است كه بايد براى نماز مانند آن غسل نمايد واجب است كه توبه نمايد و از اين كار دست بردارد.

آیت الله مکارم شیرازی: استمناء حرام است. آیه شریفه (والذین لفروجهم حافظون الاّ علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم) و همچنین روایتی که در باب حدود وارد شده که حضرت علی علیه‌السلام جوانی را که مرتکب این کار شده بود تعزیر نمود.

حضرت آیة الله وحید خراسانی : در حرمت و گناه خود ارضایی فرقی بین زن و مرد نمی‌باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای : خود ارضایی مطلقاً حرام است و اگر منجر به خروج منی شود، موجب غسل جنابت هم می‌شود، و اگر اين عمل در حال روزه در روز ماه رمضان صورت بگيرد، در حکم افطار عمدی با حرام است و اگر نماز و روزه را با حالت جنابت و بدون غسل و تيمم انجام دهد، نماز و روزه‌اش باطل و قضای آن‌ها واجب است.

  چگونه خودارضايی كنيم كه ضرر نداشته باشد؟

عوارض خود ارضايي از نظر اسلام علمي

تفاوت خودارضایی با رابطه جنسی سالم در این است که در زابطه جنسی روح و جسم هر دو ارضا میشوند و لی در خودارضایی این فقط جسم است که به ارضا میرسد ولی روح خیر.

عوارض خود ارضایی از نظر علمی

احساس خستگی مفرط،اولین عارضه ی چشمگیر خود ارضایی

هر کسی که خود ارضایی را تجربه کند متوجه می شود پس از آن به شدت احساس خستگی می کند.بدن در طول خود ارضایی مقادیر زیادی از مواد مغذی خود را از از دست می دهد و همین مسئله سبب میشود فرد احساس خواب آلودگی کند.

اگر خود ارضایی ادامه پیدا کند و به یک عادت مخرب تبدیل شود به مرور زمان این ضعف در بدن تثبیت می گردد و به حتالت عمومی و دائمی شخص مبدل می شود.

به خطر انداختن سلامت استخوان ها با خود ارضایی

در خود ارضایی ، کلسیم بسیار زیادی از بدن خارج می شود و مدامت بر انجام این کار منجر به پوکی استوان و احساس درد شدید در استخوان ها می گردد.

مسائل روحی و روانی مخرب خود ارضایی

شاید یکی از مخرب ترین اثار خود ارضایی را بتوان تاثیر مستقیم آن بر روی سلامت روان بر شمرد.خود ارضایی می تواند عاملی برای ضعف اعصاب و پرخاشگری باشد و حساسیت فرد را به محرک های آزار دهنده افزایش دهد زیرادر اثر این کار مراکز عصبى و غدد در مغز و هیپوتالاموس آسیب می بیند و آسیب ‏هاى جبران‏ ناپذیر بر آنها وارد مى ‏شود. از طرفی این افراد از حس صمیمیت و جنبه های عاطفی رابطه ی جنسی بهره نمی برند و دائما در فکر و خیال می باشند و بنابر این لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست می دهند یکی از عوارض بسیار شایع خود ارضایی زودانزالی می باشد. اگر خودارضایی در شخص مکررا تکرار شود، ارضا شدن برای فرد در آن حالت یک عادت می شود و سریعا اتفاق می افتد.

ریزش مو

مسئولیت رشد مو و استحکام آن در بدن به عهده ی پروتیئن ها می باشد.

از آنجایی که مایع خارج شده هنگام ارضا شدن ۱۰ درصد پروتیئن به همراه خود دارد، مداومت بر خود ارضایی باعث از ذست رفتن استحکام مو و ریزش مو در فرد می گردد

ایجاد اختلال در دید

اختلالات هورمونی ناشی از خود ارضایی و عدم تعادل هورمون ها در بدن این شخص ممکن است نشانه های خود را در بینایی نشان دهد و سبب تاری دید یا در بلند مدت ضعف بینایی گردد.

درد و مشکلات و بیماری های قلبی عروقی

انجام عمل خود ارضایی به طور مکرر ممکن است ایجاد درد دائمی در ناحیه کمر و کشاله ران را به دنبال داشته باشد.این درد ها در صورت ادامه یافتن می تواند در فعالیت های روز مره ی شما اختلال ایجاد نماید.

اختلال نعوظ

این مشکل بسیار جدی می تواند در اثر خود ارضایی نیز ایجاد شود. خود ارضایی بیش از حد ممکن است سبب نعوظ نرم شود و آلت تناسلی شما را ضعیف کند.

ضعف در سیستم ایمنی

همانگور که پیشتر گفته شد خود ارضایی سبب از دست رفتن مواد مغذی از بدن می گردد.بنابر این می تواند بدن را در مقابل بیماری ها اسیب پذیر نماید و عملکرد بدن در مقابل میکروب ها را به طور محسوسی کاهش دهد. به همین دلیل افرادی که خود ارضایی می کنند زودتر مریض می شوند.

از دست دادن زیبایی

از بین رفتن شادابی چهره و به خصوص بی رمق شدن چشم ها از عوارض قابل مشاهده ی شخص در خود ارضایی می باشد. حالت چهره در افراد ارتباط مستقیمی با سلامت روحی و جسمس آنان داردو از آنجایی که خودارضایی اثر مخربی بر این مسئله می گذار می تواند زیبایی را نیز دچار مشکل نماید.

بی اختیاری ادرار

این مورد از شرم آور ترین عوارض خودارضایی است و تاثیر بسیار مخربی بر روی اعتماد به نفس شخص و حضور وی ور اجتماع دارد. خود ارضایی ممکن است به مرور باعث ضعف در کنترل ماهیچه های مجاری ادراری شود و باعث می شود فرد به خاطر شرمساری از بوی بد در اثر بی اختیاری ادرار از جمع ها فاصله بگیرد.

بر هم ریخت نظم عادت ماهیانه و درد بیشتر

دخترانی که عمل خود ارضایی را زیاد انجام می دهند و به آن اعتیاد دارند ، در هورمون های بدن خود اختلال ایجاد می کنند و همین مسئله باعث می شود عادت ماهیانه ی آن ها به هم بریزد و در دوران قاعدگی درد بسیاری داشته باشند.

 

عوارض خود ارضايي از نظر علمی و دین اسلام

احساس گناه

خود ارضایی در فرهنگ ما به شدت نهی شده است و از نظر مذهبی گناه کبیره محسوب می شود .اگر اعتقادات مذهبی در شخصی بیدار باشد، احساس گناه آزار دهنده ای را برای خود ارضایی تجربه میکند.

افسردگی شدید

افسردگی شدید پس از خودارضایی کاملا طبیعی است. زمانی که فرد استمنا کرد، دچار ناراحتی و پشیمانی از عملی که انجام داده میشود.

شخص احساس پوچی شدید میکند و به گونه ای از زندگی کردن نا امید میشود. این اتفاق به خاطر عذاب وجدان پس از انجام این کار اشتباه است.

وقتی فرد بارها و بارها به این عمل روی بیاورد از میزان پشیمانی زیاد فرد دچار بیماری روحی افسردگی میشود.

تفاوت خودارضایی با رابطه جنسی سالم در این است که در زابطه جنسی روح و جسم هر دو ارضا میشوند و لی در خودارضایی این فقط جسم است که به ارضا میرسد ولی روح خیر.

افسردگی به مرور در این افرد بیشتر میشود تبدیل به یک بیماری روحی شدید در این افراد میشود. یک فرد استمنا کننده هیچ وقت نمیتواند در حال عادی خوشحال و بدون استرس باشد.

مگر اینکه چیزی باعث خنده این افراد شود. در حالت عادی این افراد همیشه ناراحت و منفی اندیش هستند.

عصابنیت مزمن

بطور خلاصه میتوان این افراد را کاملا بی اعصاب و خشن معرفی کرد. به دلیل ناراحتی روحی که این افراد دارند و همچنین احساس نارضایتی از خود این افراد به شدت عصبانی معرفی کرد.

پرخاشگری در این افراد همچنین به خاطر آسیب شدید است که به مغز این افراد رسیده است.

فرد استمنا کننده زندگی کاملا بی هدف دارد. او تمام زندگی را در شهوت و سکس میبیند. در حالی که این زندگی دقیقا یک زندگی حیوانیست.

ابتلای این افراد به انواع مختلف بیماری های روحی کاملا دیده میشود. ولی پرخاشگری این افراد به دشت اطرافیان و همینطور خود فرد را اذیت میکند.

این اشخاص به هیچ عنوان نمیتوانند جلوی خشم خود را بگیرند چون با این همه عوارض روحی که آنها در بدن خود ایجاد کرده اند دیگر قادر به کنترل خود نیستند.

 

سرگیجه و سردرد

عوارض خودارضایی فقط به عوارض روحی خلاصه نمیشود و مضرات آن برای جسم نیز کاملا زیاد است.

به دلیل آسیب های فراوان و همینطور فشار زیادی که به مغز وارد میشود، فرد دچار سردرد های بی موقع و سرگیه های فراوان میشود.

این سردرد ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر میشود. اینکه استمنا برای مغز آسیب زاست توسط افراد متخصص نیز تایید شده است.

پروفسور سمیعی : زمانی که شما خودارضایی میکنید ماده ای به نام هورومونال سئوز در مغزتان ترسح میشود که عامل اصلی سرطان مغز استو و موجب ضعیف شدن حاظه و قدرت یادگیری میشود.
خودارضایی کردن مساویست با نابودی مغز و اشخاصی که به انجام آن اعتیاد دارند بالاخره از این عمل ضربه های جبران ناپذیری میخورند.

ضعیف شدن حافظه

همانطور که در مورد قبلی گفته شد خودارضایی عوارض زیادی برای مغز دارد. از جمله این عوارض تضعیف شدن حافظه فرد است.

افراد استمنا کننده حافظه ضعیفی دارند و دچار گیجی میشوند. گاهی اوقات آنها به فکر فرو میروند و اصلا دقت کافری را ندارند.

آنها به هیچ عنوان نمیتوانند مانند افراد عادی چیزی را در حافظه خود نگه دارند. ضعیف شدن مغز مساویست با ذهنی ضعیف که در مواجهه با مشکلات روزمره قادر به تصمیم گیری صحیح نیست.

آسیب های شدیدی که به نورون های مغزی وارد میشود، باعث میشود شخص مغزی آسیب دیده داشته باشد که به راحتی به حالت قبلی خود باز نخواهد گشت.

لرزش دید دست و نداشتن تمرکز

لرزش دست معمولا به خاطر عصبانی شدن است. اما زمانی که یک فرد دچار لرزش دست همیشگی شود یعنی اعصاب بدن او دچار مشکلی شده باشد.

افرادی که با استمنا کردن روی می آورند از اعصاب ضعیف برخورداند. آنها نمیتوانند تمرکز کافی داشته باشند.

قدرت یادگیری این افراد به خاطر همین نداشتن تمرکز کافی ضعیف است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب «بهترین تغذیه پس از خودارضایی» را در سایت ما مطالعه کنید.

عوارض دیگر خود ارضایی دختران

خستگی و کوفتگی

تغييرات سریع خلقی

حساسیت بیش از حد و زود رنجی

کمردرد

نازک شدن موها( به علت برهم خوردن نظم هورمونی)

ناتوانی جنسی زودرس در جوانی

بی خوابی، بدخوابی و مشکلات شبیه آنها

  خودارضایی باعث سرطان عفونت نازایی عقیم شدن کوتاهی قد میشود؟

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

4.7/5 - (8 امتیاز)

یک نظر

  1. برای افزایش مقاومت در برابر خود ارضایی چند راه هست اولیش ورزش و یکی راه ها هم مصرف عرقه نعناع که اگر صبح ها ۳ قاشق غذاخوری و ۳ قاشق غذاخوری بعد از شام باعث میشه نیاز جنسی کاهش پیدا کنه و از دیدن آعکس و فیلم های مستهجن خودداری کنید زیرا باعث تحریک شما میشه و مساویس با خود ارضایی چند راه هم داره که با جستجو در گوگل میتونید بخونید انشالله همیه جوان ها بتونن با کم ترین رسم و رسوم های دست و پا گیر ازدواج کنن انشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *