طرز پخت باقالی ‌پلو با مرغ

طرز پخت باقالی ‌پلو با مرغ, طرز تهیه باقالی ‌پلو با مرغ, طرز پخت باقالی پلو با مرغ,  آموزش پخت باقالی پلو با مرغ, دستور پخت باقالی پلو با مرغ, نحوه دستور پخت باقالی پلو با مرغ, اموزش طرز تهیه شوید باقالی پلو بامرغ

طرز پخت باقالی ‌پلو با مرغ

طرز پخت باقالی ‌پلو با مرغ

باقالی‌پلو با مرغ Baghali Polo Ba Morgh را می‌توان یک غذای مجلسی به شمار آورد.

غذایی ایرانی و خوشمزه که از قدیم الایام بیشتر در جشنها و مهمانی ها پخته می شده٬ چه مراسم ها و جشن عروسی هایی که غذایشان باقالی پلو نبوده!! جمعیت قابل توجهی از مردم دوستدار این غذای لذیذ هستند که با اضافه کردن باقالی و شوید به برنج طبخ می شود. در مطلب قبلی طرز پخت باقالی پلو با گوشت کوسفندی را به شما آموزش دادیم٬ در این مطلب بخش آشپزی سایت قصد داریم آموزش طرز تهیه باقالی پلو با مرغ را آموش دهیم٬ همراه ما باشید .

مواد لازم برای باقالی پلو با مرغ برای چهار نفر :

مواد لازم باقالی پلو با مرغ
ران با سینه مرغ ۴ تکه
پیاز ۲عدد بزرگ
فلفل سیاه 1 قاشق غذا‌خوری
روغن به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق‌چایی‌خوری
چوب دارچین ۲ تکه
نمک 2 قاشق چای‌خوری
زعفران به میزان دلخواه
آب به میزان لازم

مدت زمان پخت : ۱/۵ساعت

 

طرز تهیه باقالی ‌پلو با مرغ ‌:

مرغها رو با یک پیاز خلالی و کمی نمک و ادویه ها و آب بگذارید حدود یکساعت بپزد و پس از کشیده شدن آب مرغ، مرغها را در روغن خودش تفت دهید. پیاز دیگر را خلالی خرد میکنیم و و سرخ کرده روی مرغهای تفت داده شده میریزیم. یک استکان آب و زعفران دم کرده را به مرغها اضافه میکنیم و زیر گاز را کم میکنیم و می‌گذاریم تا یکربع بپزد.

 

نکاتی که باید بدانید

  • چنانچه تمایل داشتید از گوشت گوساله یا گوشت گوسفند و یا ماهی  به جای مرغ استفاده کنید میتوانید استفاده کنید.

دستور پخت باقالی پلو با مرغ , طرز تهیه باقالی ‌پلو با مرغ

باقالی‌‌پلوبامرغ

مواد لازم برای پخت باقالی‌‌پلو : (برای چهار نفر)

مواد لازم باقالی پلو
باقالی سبز تازه 2 پیمانه
نمک به میزان لازم
شوید تازه ساطوری 150 گرم
سیر یک بوته
برنج 3 پیمانه
دارچین دو قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم
آب به میزان لازم

 

طرز تهیه باقالی ‌پلو :

*برنج را پاک کرده ، با آب و کمی نمک برای دوساعت خیس کنید.

  طرز تهیه باقالی پلو با گوشت گوسفندی

*باقالی ها را با کمی نمک بپزید. مراقب باشید که له نشود . بعضی از باقالی ها دیر پز و بعضی زودپز هستند. هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، کفی روی آن‌ها را می‌گیرد که باید آن را بردارید زیرا در غیر این صورت باقالی پلو رنگ کدر و تیره‌ای پیدا می‌کند که چندان خوشایند نیست.

به آب در حال جوش در قابلمه نمک اضافه کنید بعد برنج شسته شده را اضافه کنید . پس از اینکه برنج به مرحله آبکشی رسید در لحظات آخر باقالی پخته شده را به آن اضافه کرده و آنرا آبکش کنید  . درقابلمه روغن ریخته و ته‌دیگ مورد نظرتان را بگذارید، برنج را روی آن  بریزید ولایه لایه روی برنج شوید وکمی دارچین بریزید و در آخر روی برنج آب (به اندازه سه قاشق) و روغن بریزید و یک بوته سیر روی آن قرار دهید و برنج را دم بگذارید . پس از اینکه برنج بخار افتاد زیر گاز را کم کنید و اجازه بدهید نیم ساعت برنج دم بکشد.

سیر عطر بسیار مطبوعی به برنجتان میدهد.

نکاتی که باید بدانید

  • درصورتیکه از روغن حیوانی استفاده کنید بی شک غذای دلپذیر تری را تجربه میکنید ( درصورت استفاده از روغن حیوانی میتوانید روغن را قبل از دم کشیدن روی برنج بریزید و یا موقع سرو روغن را داغ کرده و روی برنج بدهید و در صورتی که از روش دوم استفاده کنید، باقالی پلوی شما بوی مطبوع تری خواهد داشت)
  • نباید بیش از حد روی برنج شوید ریخت چون باعث سبز شدن و تیره شدن آن می‌شود.
  • هرگز نباید شوید را در آب برنج ریخت چون هم برنج را سبز می‌کند و از آنجا که موقع آبکش کردن برنج آب آن را دور می‌ریزیم ، تمام مواد غذایی، مزه و عطر موجود در شوید از بین میرود.
  • برای قد کشیدن برنج می‌توان از چند دانهٔ زاج استفاده کرد و در آب برنج ریخت تا با آن خیس بخورد.
  • حتما از باقلا‌هایی استفاده كنید كه پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی می‌شود.

اینک غذای خوشمزه و دلچسب باقالی پلو با مرغ شما آماده است نوش جان کنید.

4.9/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *