طرز تهیه دمنوش گلاب و چای گلاب

طرز تهیه دمنوش گلاب, طرز تهیه چای گلاب, خواص خوردن گلاب قبل از خواب ,روغن گلاب برای پوست, گلاب و معده,بخور گلاب و بابونه ,دمنوش گلاب و زعفران, مضرات گلاب در چای, ارزش غذایی گلاب

گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است.

 

طرز تهیه دمنوش گلاب و چای گلاب

گلاب معروفترین نوع عرقیات است که از گل سرخ گرفته می شود. گفته می شود که پیامبر عظیم الشان حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می شناسند

 

ترکیبات و ارزش غذایی گلاب

این در مایع خوراکی مواد مفید و مغذی زیر یافت می‌شود:

ویتامین C
ویتامین E
سیترنلول
تانن
پکتین
استاروپنین
گرانتول
فنیل اتانول

همچنین در یک بطری از گلاب مواد غذایی زیر نیز موجود است:

۲۰ گرم شکر
۸۰ گرم کالری
۲۱ گرم کربوهیدرات

آب رسانی بهتر به پوست

گلاب از طریق کاهش میزان عفونت‌ها و آلودگی‌های پوستی و همچنین کاهش لک‌های صورت، شرایط بهتری را برای آب‌رسانی به پوست ایجاد می‌کند. با مصرف گلاب روی پوست خود، قوام و کشش‌پذیری آن را بیشتر کرده و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

بهبود چربی و پف کردگی پوست صورت

خواص ضد‌التهابی و خنک‌کنندگی گلاب، هم سبب شادابی پوست شده و هم پف‌کردگی صورت را برطرف می‌کند. اگر یک پنبه آغشته به گلاب را به مدت چند دقیقه روی صورتتان به ویژه در نواحی زیر چشم قرار دهید، تاثیر سریع گلاب را روی بهبود پف‌کردگی و کاهش میزان چربی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

فواید گلاب برای پوست‌ حساس

وجود مواد شیمیایی گوناگون در لوازم آرایشی و بهداشتی و پاک کننده‌های صورت، به مرور زمان حساسیت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. گلاب به عنوان یک محصول طبیعی بسیار ملایم و خنک کننده، با خاصیت ضد التهابی خود و بدون داشتن هیچ عارضه جانبی، سبب کاهش میزان قرمزی و سوزش پوست در مبتلایان به حساسیت‌های پوستی می‌شود.

کند کردن پیری پوست

پوست همه افراد به دلیل قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، استرس، آلودگی هوا، تغذیه نادرست و سبک زندگی ناسالم، در معرض پیری زودرس قرار دارد. همه عوامل ذکر شده به تولید رادیکال‌های آزاد در سطح پوست کمک می‌کنند. گلاب با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، رادیکال های آزاد تولیدی را خنثی کرده و عوارض ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بهبود بیماری‌های مزمن پوستی

افراد مبتلا به پسوریازیس و اگزما با استفاده از خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و خنک‌کنندگی گلاب می‌توانند شاهد بهبود اختلالات پوستی خود نظیر قرمزی و سوزش باشند.

مصرف گلاب برای شادابی پوست صورت

همراه داشتن یک بطری اسپری گلاب می‌تواند شادابی خیره‌کنندگی به پوست ببخشد. گلاب با مرطوب نگه داشتن پوست و خنک‌کردن آن، سبب ایجاد احساس تازگی و براق شدن پوست در طول روز می‌شود.

گلاب قبل از خواب

برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر گلاب، هر شب قبل از خواب مقداری گلاب را با آبفشان به صورت و پوست خود بیفشانید همچنین نوشیدن شربت گلاب و عسل موجب طراوت بدن و دفع سموم از بدن می‌شود.

طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می‌آید؛ این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند.

توصیه می‌کنیم سری به مطلب خواص گلاب برای کودک و نوزاد  و مصرف گلاب در بارداری  هم بزنید.

 

معده  و گلاب

گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

 

بخور گلاب

پنج قاشق غذا خوری گلاب را در ۱۰۰ گرم آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صورت را بخور دهید.

بخور صورت گلاب علاوه بر از بین جوش از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت نیز پیشگیری می‌کند. خواص گلاب برای پوست صورت باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد. اگر پوست شما بافت طبیعی و معمولی دارد می‌توانید از رزماری را به این بخور اضافه کنید.

  طریقه مصرف گلاب و عرق آن چیست

 

طرز تهیه دمنوش گلاب و چای گلاب

چای با گلاب

مواد لازم

چای کیسه ای – ۲ عدد – ۱۰۰ گرم / ۳۰۰ کالری
هل – نصف قاشق غذاخوری – ۱۰۰ گرم / ۳۲۰ کالری
گلاب – ۱ قاشق غذاخوری – نامشخص
شکر – ۲ قاشق غذاخوری – ۱۰۰ گرم / ۴۰۰ کالری
آب – ۴ لیوان – ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

 

طرز تهیه چای با گلاب :

*. آب را روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید و در حالی که آب در حل جوشیدن است شکر+چای کیسه ای را به آن اضافه می کنیم.

*. سپس هل و گلاب را به چای اضافه نموده و بعد از ۱۵ دقیقه میل می کنیم.

*. امیدواریم با تهیه این نوشیدنی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ی دمنوش گلاب و دارچین

– آب جوش (به ازای هر نفر 1 الی یک و نیم استکان) به میزان لازم
– دارچین (می توان به جای دارچسین از عرق آن نیز استفاده کرد) نصف یک چوب
– شکر (به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری/ یا نبات) به میزان لازم
– گلاب (به ازای هر نفر یک و نیم قاشق غذاخوری) به میزان لازم

طرز تهیه ی دمنوش گلاب و دارچین:

در یک قوری دارچین و گلاب می ریزیم و آب جوش را به آن می افزائیم. اگر دوست داشته باشید می توانید به آن کمی عرق کاسنی یا نعنا نیز اضافه کنید. در انتها شکر را نیز به آن می افزائیم. این دمنوش می بایست 30 الی 45 دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد.

 

  خواص و طرز تهیه شربت گلاب با زعفران خاکشیر نشاسته بیدمشک هل

پرده بکارت چیست محاسبه طول عمر پریود قاعدگی یا عادت ماهانه یعنی چه

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *