خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری تنبلی تخمدان و بارداری / طرز تهیه معجون

خواص سیاه دانه و عسل و دارچین,خواص سیاه دانه و عسل و دارچین و زنجبیل,سیاه دانه و عسل برای بارداری,سیاه دانه و عسل برای لاغری,معجزات درمانی سیاه دانه و عسل,طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل,خواص سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان,سیاه دانه و عسل در طب سنتی,خواص سیاه دانه در طب اسلامی

سیاه دانه در طول تاریخ به عنوان یک داروی گیاهی بسیار مفید شناخته شده است. قدیمی‌ترین مرجع که از سیاه دانه را نام برده، کتاب اشعیا بوده است.

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری تنبلی تخمدان و بارداری / طرز تهیه معجون

روغن سیاه دانه نیز در منطقه معبد توت‌عنخ‌آمون (در مصر) نیز یافت شده است. سیاه دانه نقش بسیار مهمی در زندگی مردم مصر باستان داشته است. در این مقاله مزایای مصرف ترکیب روغن سیاه دانه و عسل را بررسی می‌کنیم. گیاه سیاه دانه بومی جنوب و جنوب غرب آسیا است. سیاه دانه و عسل ترکیبی استثنایی در بهبود سلامت بدن شما هستند.

خواص سیاه دانه و عسل

1- کاهش وزن

از آنجایی که سیاه دانه و عسل هر دو منبع مُغذی هستند، مصرفشان به عملکرد بدن شما کمک می‌کند. علاوه بر آن، از آنجایی که عسل جانشین فوق‌العاده برای شکر است مزایای مازادی دارد و ریسک ابتلا به امراضی که به دلیل استفاده از شکر ایجاد می‌شود از جمله چاقی را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف عسل طبیعی به عنوان جایگزین شکر کمک شایانی به کاهش وزن می‌کند.

2- آنتی اکسیدان قوی

ما می‌دانیم که عسل و روغن سیاه دانه هر دو حاوی مزایای فوق‌العاده برای سلامتی بدن هستند. در نتیجه این خوراکی‌های فوق‌العاده با برخورداری از مواد مُغذی خود دو سطح از آنتی اکسیدان‌ها را افزایش داده‌اند. برای مثال عسل حاوی فلاونوئیدهای گُلی است که به عنوان یک ویژگی قوی آنتی اکسیدانی شناخته می‌شود که به مهار تخریب کلاژن در بدن کمک می‌کند. بنابراین به هیچ عنوان در مصرف روغن سیاه دانه و عسل شک نکنید، چرا که این ترکیب با ویژگی آنتی اکسیدانی خود از بدن شما در مقابل بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

3- ضد التهاب

وجود دو عنصر تیموکینون و تیمو هیدروکینون در روغن سیاه دانه، آن را تبدیل به داروی ضد التهابی کرده است که از بدن در مقال بیماری‌های نشات گرفته از ویروس و باکتری محافظت می‌کند.

4- جلوگیری از سرطان

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که روغن سیاه دانه فعالیت ضد سرطانی دارد که به ویژگی ضد التهابی آن مرتبط است. درواقع همانند حالتی که در خاصیت ضد التهابی گفتیم، در این مورد، سیاه دانه به ایجاد مانع قدرتمندی برای مبارزه با حضور باکتری‌ها، ویروس‌ها و ریسک ابتلا به سرطان کمک می‌کند. علاوه بر آن، مطالعات دیگری دریافته‌اند که روغن سیاه دانه برای محافظت از تخریب سلول‌ها بر اثر ویروس‌ها تحریک و رشد تومر تا 50% مهار شده است. در نتیجه این تحقیقات آمده است که روغن سیاه دانه در جلوگیری و درمان سرطان نقش سازنده‌ای دارد.

درمان سرطان لوزالمعده: همانطور که پیشتر اشاره کردیم، روغن سیاه دانه در جلوگیری و درمان سرطان موثر است. در نتیجه مطالعه دیگری نشان داده است که مصرف روغن سیاه دانه 80% سلول‌های سرطانی لوزالمعده را تخریب کرده است. چه عدد فوق‌العاده‌ای!!

درمان سرطان سینه: نقش روغن سیاه دانه در غیر فعال‌سازی سلول‌های سرطانی و جلوگیری از التهاب و بازسازی سیستم ایمنی بدن بعد از شیمی درمان و تشعشعات شناخته شده است. بنابراین پیشنهاد شده است که بطور منظم روغن سیاه دانه مصرف کنید تا سلامت بدن خود را تضمین و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهید. در واقع هم عسل و هم سیاه دانه خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد سرطانی دارند.

درمان سرطان روده بزرگ: مطالعه دیگری در خصوص تاثیر روغن سیاه دانه در درمان سرطان نشان داده است که این ماده ارزشمند درمان ایده‌آلی برای کاهش وجود تومورها در ریه‌ها، مِری و دستگاه گوارش است. علاوه بر این از آنجایی که سیاه دانه حاوی تیموکینون است، این ماده مُغذی در کاهش رشد سلول‌های سرطان سینه، سلول‌های تومورهای مغذی، سرطان دهانه رحم و سرطان لوزالمعده موثر بوده است.

5- جلوگیری از آسم و آلرژی

شرایطی که در آن دچار مشکلات تنفسی می‌شوید از نشانه‌های بیماری آسم است. ترکیب روغن سیاه دانه و عسل اثرات ضد آسمی دارد و جایگزین خوبی برای این نوع بیماری مزمن است. همچنین برای رهایی از آلرژی نیز مفید است.

6- بهبود عملکرد سیستم گوارش

برخورداری از سیستم گوارشی سالم به این معناست که بدن شما از بروز بیماری‌های مرتبط به دستگاه گوارش همچون یبوست و نفخ جلوگیری کند. از آنجایی که سیاه دانه بادشکن است می‌تواند جایگزین خانگی بسیار خوبی برای درمان مشکلات مربوط به هضم باشد. علاوه بر این برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌توانید مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه خود قرار دهید.

7- محافظت در مقابل (MRSA)

MRSA یا استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین نوعی عفونت باکتریایی است که در مقابل بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها مقاوم و از اولین نشانه‌های این بیماری بروز زخم‌های جزئی در پوست یا کورک مانند بوده که بطور بالقوه آسیب‌رسان است. در نتیجه با مصرف منظم ترکیب عسل و سیاه‌دانه بدن در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌هایی همچون MRSA بسیار مقاوم می‌شود.

8- محافظت در مقابل اعتیاد به مواد مخدر

فعالیت ضد باکتری موجود در سیاه دانه به مقابله بالینی نسبت به اعتیاد به مواد مخدر کمک می‌کند و درمانی موثر برای کاهش وابستگی به مواد مخدر است.

9- جلوگیری از بروز عفونت‌های قارچی

ترکیب عسل و سیاه دانه ترکیبی فوق‌العاده برای جلوگیری از بروز عفونت قارچی است. سیاه دانه حاوی تیموکینون بوده که عنصر ضد قارچ فوق‌العاده در مقابل درماتوفیت‌ها و مخمرهاست. مشخص شده است که این ویژگی‌ها به مقابله با بیماری کاندیدا و عفونت قارچی در سیستم گوارشی و پوست موثر است.

10- محافظت از کبد

مهمترین عنصر موجود در سیاه دانه تیموکینون است که این عنصر مُغذی آنزیم‌های آنتی اکسیدان گلوتاتیون پراکسید و گلوتاتیون ترانسفرS فراهم می‌کند که نقش حفاظت از کبد در مقابل سم را دارد. بنابراین ترکیب عسل و سیاه دانه را در برنامه خود بگنجانید و از سموم بدن خود خداحافظی کنید.

  خواص روغن سیاه دانه / 23 خاصیت روغن سیاه دانه برای درد مفاصل ریش سفیدی مو

11- جلوگیری از آسیب‌ تشعشعات

یکی از خواص ترکیب سیاه دانه و عسل این است که از بافت مغز در مقابل تشعشعاتی که از استرس نیتروزآمنی ایجاد شده است محافظت کند.

12- کاهش حملات صرعی

بین حملات بیماری صرع و مصرف روغن سیاه دانه رابطه وجود دارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سیاه دانه در کودکانی که دچار حملات سخت صرعی می‌شوند موثر است. روغن سیاه دانه توانایی کاهش شدت و دفعات بروز حملات صرع را داراست.

13- درمان پسوریازیس

همانطور که پیشتر اشاره کردیم ترکیب عسل طبیعی و سیاه دانه پکیج کاملی از خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است که تاثیر آرام خشی بر روی چنین مشکلات پوستی دارد. بنابراین ترکیب عسل طبیعی و روغن سیاه دانه برای مشکل پسوریازیس که باعث خارش پوست سر می‌شود و ظاهری همچون دایره قرمز خشک و کچل گونه دارد بسیار موثر است.

14- منبعی از مواد مُغذی

سیاه دانه و عسل هر دو منبعی کامل از مواد مُغذی مورد نیاز بدن هستند. در حالی که روغن سیاه دانه حاوی ویتامین B1، B2، B3، مواد معدنی، فیتواسترول، تیموکینون، میریستیک اسید، پالمیتیک اسید، اسید استئاریک است عسل طبیعی حاوی ویتامین B6، آمینو اسید، منیزیم، کلسیم، مس، منگنز، پتاسیم، سدیم، زینک، آهن و فسفر است. درواقع همه این مواد مفید و لازم هستند و بدن سالم‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد.

15- بهبود سیستم ایمنی بدن

تمام مزایایی که پیشتر نام بردیم ثابت کرده است که روغن سیاه دانه و عسل گنج‌هایی هستند که مزایای فوق‌العاده‌ای برای سلامت بدن شما دارند. سیاه دانه با برخورداری از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای مفید و ویتامین B عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشد، چرا که هر آنچه بدن شما برای عملکرد به آن نیاز دارد را شامل می‌شود.

16- بهبود سلامت پوست

با وجود آنتی اکسیدان در عسل و سیاه دانه، ترکیب این دو ماده برای لایه‌برداری، افزایش رطوبت و مراقبت از پوست شما بسیار مفید است. تمام سلول‌های مرده پوست را می‌زداید و درمانی موثر برای آکنه است. علاوه بر این عسل و سیاه دانه به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی در کنار هم از آسیب‌های احتمالی محیط زیست به پوست شما محافظت می‌کنند. می‌توانید از ترکیب عسل، سیاه دانه و روغن نارگیل برای زیبایی و سلامت پوست خود استفاده کنید.

17- بهبود سلامت مو

از ترکیب عسل و سیاه دانه بطور منظم به عنوان شامپو و حالت‌دهنده برای افزایش رشد موهای خود استفاده کنید. درواقع این ترکیب به افزایش قدرت فولیکول مو کمک می‌کند. علاوه بر این می‌توانید با اضافه کردن روغن زیتون یا سرکه سیب از ریزش موهای خود نیز جلوگیری کنید.

نحوه مصرف عسل و روغن سیاه دانه

می‌توانید یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه و یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را مستقیم در دهان بگذارید و قورت دهید و یا در آب یا شیر بریزید و بنوشید، روی نان یا شیرینی بصورت اسپری بپاشید و میل کنید. بهترین زمان مصرف نیز قبل از وعده غذایی و دو بار در روز است.

خواص سیاهدانه و عسل و دارچین

خواص سیاهدانه و عسل و دارچین

خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

چربی سوزی و جلوگیری از چاقی

بهبود سرماخوردگی و گلو درد

بهبود مشکلات گوارشی

مبارزه با عفونت های قارچی

مبارزه با سرطان

بهبود دیابت

بهبود زخم ها

اختلالات قاعدگی

بهبود مشکلات قلبی

سیاه دانه و عسل برای بارداری

می دانیم که خوردن عسل و سیاه دانه فواید بسیاری دارد؛ اما آیا مصرف آن در دوران بارداری هم توصیه می شود؟

ترکیب عسل و سیاه دانه به قدری دارای خواص و فواید است که نام ویژه ای برای این ترکیب در نظر گرفته شده است و بسیاری از افراد آن را با نام دوسین می شناسند.

این ترکیب برای درمان بیماری های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد؛ حتی خوردن آن برای دوران قبل از باردرای هم توصیه شده است. اما به دلیل اینکه دوران بارداری با حساسیت هایی همراه است، خوردن عسل و سیاه دانه در این دوران باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ترکیب عسل و سیاه دانه با هم، با طبع بسیار گرمی همراه خواهد بود؛ پس مادران باردار باید قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

برای تهیه این معجون در گام نخست باید سیاه دانه را پودر کنید و بلافاصله با عسل ترکیب کنید.

نسبت ترکیب سیاه دانه و عسل نیز، ۱ به ۳ است. برای مثال، یک قاشق پودر سیاه دانه باید با سه قاشق عسل ترکیب کنید.

سیاه دانه پودر شده اثرگذاری بیشتری دارد، اما خیلی زود در مجاورت هوا خواصش را از دست می‌دهد. البته سیاه دانه را می‌توان به همان صورتی هم که هست با عسل ترکیب کرد. نام این داروی ساده ولی بسیار پرخواص دوسین است که از ۲ “س” موجود در کلمه عسل و سیاه دانه گرفته شده است.

روش مصرف

برای مصرف عمومی این معجون، هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری باید مصرف شود، ولی باید در نظر داشت که معجون عسل و سیاه دانه با تشخیص پزشک باید مصرف شود، زیرا مصرف خودسرانه این معجون می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب سمی بودن پودر سیاه دانه را نیز در سایت ما مطالعه کنید.

خواص سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان

ترکیب عسل و سیاه دانه یکی از ترکیباتی است که برای درمان نازایی از گذشته تاکنون تجویز می‌شده است. به خاطر بعضی شرایط در بدن خانم‌ها اغلب مشکلاتی ایجاد می‌شود که فرد دچار تنبدلی تخمدان شده و روند باروری به درستی در بدن وی انجام نمی‌شود. ترکیب عسل و سیاه دانه به عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. البته این گزینه هم باید به عنوان یک گزینه کمکی در کنار درمان‌های قوی‌تر استفاده شود.

همچنین بخوانید : طبع سیاه دانه و عوارض سیاه دانه

 

منابع:

sefidproducts.com

khomali.com

angize.com

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *